Zmiana Twojej diety w 2 tygodnie

Print
Zmiana Twojej diety w 2 tygodnie

Obok ćwiczeń i nawodnienia Herbalife zaleca również zbilansowanie dziennego spożycia kalorii: 30% z białek, 30% z tłuszczów oraz 40% z węglowodanów.

Łatwiej to jednak powiedzieć, niż zrealizować w praktyce, dlatego nasza dietetyczka Susan Bowerman podzieliła się z nami swoim 10-etapowym, 2-tygodniowym przewodnikiem dotyczącym wprowadzenia w  życie zdrowego planu odżywiania.


“Kiedy ktoś chce natychmiast rozpocząć nową dietę to wiem, że jest zaangażowany w swój cel i pełen zapału. Zmiana diety prawdopodobnie przyniesie rezultaty, co oznacza motywację do zwiększenia wysiłków związanych ze zdrowym trybem życia oraz konsekwentnego trzymania się planu.

Ważne jednak, aby dietę zmieniać prawidłowo. Zbyt drastyczne obniżanie kalorii nie jest dobrym pomysłem, ponieważ może ucierpieć bilans odżywczy Twojej diety. Skutkami nie dostarczenia organizmowi rozsądnej ilości paliwa mogą być uczucia głodu i zmęczenia. Zbyt ścisła dieta często bywa trudna do utrzymania przez więcej niż kilka dni.

Zapoznaj się z moim poradnikiem, jak bezpiecznie wprowadzić nową dietę w okresie dwóch tygodni tak,
aby łatwiej było Ci trzymać się nowego, zdrowego planu i dotrwać do oczekiwanych rezultatów.

1. Zapisz swój plan.

Spisz wszystkie powody, dla których chcesz nabrać formy i umieść tę listę gdzieś, gdzie będzie widoczna każdego dnia. W ten sposób możesz na nią zerknąć wtedy, kiedy poczujesz spadek motywacji.

2. Planuj posiłki i przekąski.

Trzeba przyznać, że to pracochłonne, ale opłaci się.  Spisując szczegółowy plan posiłków wzmacniasz swoje zaangażowanie. Planowanie własnych posiłków oznacza też, że możesz wziąć pod uwagę swoje preferencje, przy tworzeniu listy zakupów.

3. Pozbądź się produktów, które nie są częścią planu.

Kiedy podejmiesz już decyzję o tym, co będziesz jeść, kolejnym ważnym krokiem jest pozbycie się wszystkich potencjalnych pokus. Przejrzyj zamrażarkę i lodówkę i pozbądź się wszystkich pokarmów, które nie wchodzą w skład Twojego planu lub tych, które mogą Cię kusić podczas kryzysu motywacji.

4. Jedź pięć posiłków dziennie.

Celuj w trzy posiłki i dwie przekąski dziennie, planując jedzenie co 3-4 godziny. Łatwiej zdecydować się
na mniejsze porcje wiedząc, że będzie się jeść co kilka godzin. Pory przekąsek mogą przypadać na środek poranka, popołudnia lubi wieczoru – pamiętaj jednak o ich uprzednim zaplanowaniu tak, aby nie sięgnąć
po coś niezdrowego i wysokokalorycznego.

5. Spożywaj posiłki w domu.

Jedzenie na mieście jest wygodne, ale przygotowując wszystko w domu przez pierwszych kilka tygodni diety, będziesz mieć większą kontrolę nad zawartością posiłków. Ocena wartości kalorycznej kupionego posiłku
to trudna sztuka – często nie znasz wszystkich jego składników lub dokładnego rozmiaru porcji. Samodzielne przygotowanie wszystkich posiłków bardzo ułatwi liczenie kalorii.

6. Zastąp dwa posiłki dziennie substytutem posiłku.

Substytuty posiłku mają wiele form, np. Koktajle Formuła 1 Herbalife®. Są bardzo wygodne, ponieważ łatwo się je porcjuje, są zbilansowane odżywczo i upraszczają liczenie kalorii. Są też pyszne, dzięki czemu nie będziesz mieć poczucia, że odmawiasz sobie czegoś smakowitemu. Jeśli Twoim celem jest utrata wagi, możesz odkryć, tak jak wiele innych osób, że łatwiej rozpocząć dietę, zastępując dwa posiłki dziennie koktajlami, później jedząc zdrową, zbilansowaną kolację.

7. Codziennie jedz to samo.

Na początku kluczem jest dyscyplina, dlatego niektórzy uważają, że pomocne bywa powtarzanie menu codziennie przez kilka pierwszych tygodni. Zaplanuj, co będziesz jeść i w jakich ilościach, licząc kalorie tak, by znać dokładnie swoje dziennie spożycie. Nie zastanawiać się później nad swoim jedzeniem, nie musisz martwić się o pomyłki w liczeniu kalorii lub ulegnięcie niezdrowej pokusie.

8. Jedz więcej warzyw niż owoców i więcej owoców niż skrobi.

Przez pierwsze dwa tygodnie staraj się o to, aby większość przyswajanych węglowodanów pochodziła
z warzyw. Ogranicz spożycie owoców do dwóch porcji dziennie i zrezygnuj ze skrobi. Warzywa mają najmniej kalorii, są natomiast sycące i pożywne, dlatego nie szczędź sobie sałatek i gotowanych warzyw. Owoce jedz na przekąskę, dodając je do koktajli białkowych lub delektując się nimi po posiłku w ramach słodkiego deseru.

9. Obiad i kolację rozpoczynaj sałatką.

Rozpoczynając obiad lub kolację lekko przybraną sałatką, nasycisz się bez nadmiernego spożycia kalorii. Warzywa zajmują dużo miejsca w żołądku, dlatego rozpoczęcie od sałatki pomoże Ci kontrolować wielkość porcji całego posiłku. Dzielenie posiłku na dania pomaga również zmniejszyć tempo jedzenia.

10. Każdy posiłek rozpoczynaj szklanką wody.

Szklanka wody nie wypełni Cię zbytnio (i na długo), zdaniem wielu ludzi może jednak pomóc. Ponieważ sporo ludzi i tak nie przyjmuje wystarczającej ilości płynów, rozpoczęcie posiłku od szklanki wody pomoże wyrobić
w sobie i ten zdrowy nawyk.”

Susan Bowerman jest Dyrektorem Herbalife ds. Edukacji Odżywiania. Susan jest Zarejestrowaną Dietetyczką oraz Certyfikowanym Specjalistą ds. Dietetyki Sportowej.

 

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:35:31 | NAMP2HLASPX02