3 czy 5 posiłków?

Print
3 meals or 5?
3 albo 5 posiłków dziennie - czy ma to znaczenie?

Są osoby, które mówią „stanowcze nie” przekąskom i ograniczają się bezwarunkowo do 3 posiłków dziennie.  Z ich punktu widzenia, przegryzanie między pełnymi posiłkami to zły nawyk, który może powodować przybieranie na wadze. W przeciwnym narożniku mamy zwolenników mniejszych i częstszych posiłków, pomagających kontrolować uczucie głodu - dlatego ich zdaniem lepiej jest jeść 5 razy dziennie.  

Czy któraś z tych strategii jest lepsza od drugiej? Dotychczasowy stan badań nie pozwolił znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, wskazując raczej na to, że bez względu na to, czy posiłków jest 3, czy 5, ewentualne korzyści zdrowotne zależne będą... od ilości wydatkowanej energii.   Innymi słowy, jeśli zależy Ci na utracie wagi, czeka Cię liczenie kalorii.  Przekąski same w sobie nie są złe, chyba że powodują nadmierne spożycie kalorii.

Przyglądając się najpopularniejszym przekąskom - tłustym, słonym, słodkim produktom takim jak chrupki, ciastka i słodycze - łatwo dostrzeżemy, dlaczego niektórzy ludzie tak stanowczo obstają przeciwko przegryzaniu w kontekście zarządzania wagą.

Istnieje jednak wiele zdrowych produktów nadających się na przekąski - co jest jednym z argumentów za podejściem promującym częstsze, mniejsze posiłki. To kwestia praktyczna - im częściej jemy, tym więcej mamy okazji do wypełniania naszych potrzeb żywieniowych. Przekąski mogą być metodą na wprowadzenie do codziennej diety większej ilości zdrowych owoców i warzyw, bogatego w wapń jogurtu lub dodatkowej porcji białka.

Napisane przez Susan Bowerman, Dyplomowaną dietetyczkę, Certyfikowaną Specjalistkę ds. Odżywiania Sportowego. Susan jest Konsultantką ds. Odżywiania Herbalife
PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:05:01 | NAMP2HLASPX02