This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here »

Dokonaliśmy aktualizacji naszej Polityki Prywatności. Kliknij tutaj aby przejrzeć zaktualizowaną wersję.

Białko sekretem wiecznej młodości

Print
Białko sekretem wiecznej młodości

Naukowcy starają się lepiej zrozumieć procesy związane z młodym wyglądem i zdrowym starzeniem się.

Dla osób starszych, które chcą pozostać w dobrej formie, bardzo ważne jest posiadanie odpowiedniej ilości masy mięśniowej. To dzięki silnym mięśniom można przez długi czas zachować sprawność i mieć odpowiedni balans ciała, co minimalizuje ryzyko upadków. A ponieważ większa ilość beztłuszczowej masy mięśniowej oznacza także większe spalanie kalorii, łatwiej jest im również utrzymać dobra formę!

Zaniedbywanie mięśni może skończyć się osłabieniem i spadkiem wytrzymałości. To może doprowadzić do błędnego koła. Kiedy mięśnie słabną – ćwiczymy rzadziej. Utrata beztłuszczowej tkanki mięśniowej oznacza mniejsze spalanie kalorii, a to – w połączeniu ze spadkiem aktywności – może prowadzić do przybierania na wadze.

Na to, ile beztłuszczowej masy mięśniowej tracimy z wiekiem, mają wpływ czynniki genetyczne oraz aktywność fizyczna. I chociaż nie możemy zmienić naszych genów, to trening siłowy i spożywanie odpowiedniej ilości białka może pomóc opóźnić proces utraty tkanki mięśniowej i utrzymać młody wygląd.

Zalecaną metodą budowania i utrzymania mięśni jest trening z ciężarami. Nie tylko może on pomóc w zwiększeniu tkanki mięśniowej i siły (nawet u ludzi po 60-tce, po 70-tce, a nawet starszym), ale również pomaga zwiększyć moc mięśni. Te same ćwiczenia pomagają utrzymać masę kostną. Spróbuj ćwiczyć regularnie dwa razy w tygodniu, angażując główne grupy mięśni.

Utrzymanie beztłuszczowej masy mięśniowej wymaga od nas również spożywania odpowiedniej ilość białka, a badania wskazują, że do wytworzenia tkanki mięśniowej u osób starszych potrzeba prawdopodobnie większej zawartości białka w diecie, niż u młodszych dorosłych. Warto pamiętać, że równomierne spożycie białka w ciągu dnia jest bardziej zalecane niż małe spożycie w ciągu dnia zakończone bogatą w białko kolacją.
Spróbuj stosować się do zaleceń Filozofii Odżywiania Herbalife i zwiększ dziennie spożycie kalorii z białka do 30%.

Autorem artykułu jest Susan Bowerman, dyrektor Herbalife ds. edukacji odżywiania. Susan jest zarejestrowaną dietetyczką oraz certyfikowanym specjalistą ds. dietetyki sportowej.

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-08-14 23:51:19 | NAMP2HLASPX01