5 porad, jak poprawić swoją dietę

Print
five_tips_for_a_better_diet
Kilka drobnych zmian w ciągu dnia może mieć naprawdę ogromny wpływ na ogólną jakość Twojej diety. Pomyśl o swojej zwyczajowej diecie - potrawach, które jesz każdego dnia - i skup się tylko na jednej zmianie. Na przykład, zastąpienie napojów gazowanych wodą tylko do jednego posiłku może odjąć Ci przynajmniej 150 kcal - lub około 10 łyżeczek cukru - każdego dnia.
Zmiany są trudne - szacuje się, że zastąpienie starych nawyków nowymi zabiera nam co najmniej 6 tygodni. A jeśli Twoja dieta, zamiast na owocach i warzywach, opiera się na fast foodach lub składa  z nieregularnych i nieplanowanych posiłków czy przekąsek, wprowadzenie wszystkich wymaganych zmian - szczególnie na raz - może wydawać się przytłaczające.

Oto pięć prostych rzeczy, które możesz zrobić - już dziś - by znacząco poprawić swoją dietę.


  • Trochę owoców na deser. Zrezygnuj z ciasta lub ciasteczek na koniec posiłku, zastępując je świeżymi owocami. Korzyść odżywcza: owoce dostarczają mnóstwa witamin i minerałów - np. witaminę C, wspomagającą prawidłowe funkcjonowanie systemu immunologicznego, czy wspierający normalną pracę mięśni potas - oraz błonnik, jednocześnie pomagając Ci uniknąć setek dodatkowych kalorii.
  • Przestaw się na pieczywo pełnoziarniste. Białe pieczywo w kanapkach i tostach zastąp pełnoziarnistym. Łatwo zrobić to w domu, a wiele restauracji oferuje teraz wybór pieczywa pełnoziarnistego. Korzyść odżywcza: Dodatkowa porcja tak potrzebnego błonnika.
  • Podwój porcję warzyw do obiadu. Zapełnij przynajmniej połowę talerza warzywami lub sałatkami. Jedząc na mieście, zrezygnuj ze skrobi i weź podwójną porcję warzyw, pamiętaj też o dodatkowych warzywach do kanapek. Korzyść odżywcza: warzywa to bomby odżywcze, zawierające mnóstwo witamin i minerałów - przy małej ilości kalorii.
  • Wiele rodzajów mleka sojowego, serów czy jogurtów zawiera dodatkowy wapń. Korzyść odżywcza: Duża dawka wapnia do budowy kości oraz wysokiej jakości białka.
  • Spróbuj owoców morza - tuńczyka z puszki możesz połączyć z awokado, tworząc zdrową pastę kanapkową, lub wymieszać go z miksem sałat, kiedy potrzebujesz szybkiego posiłku.   Jeśli często jadasz czerwone mięso lub drób, spróbuj chudszej alternatywy, zastępując je porcją grillowanej ryby lub małżami. Korzyść odżywcza: ryby zawierają kwasy tłuszczowe omega-3, które wspierają prawidłową pracę serca.  Zazwyczaj są również bogate w białko przy małej ilości kalorii.
Dyplomowana dietetyczka, Certyfi kowana Specjalistkads. Odżywiania Sportowego, Konsultantka ds. Odżywiania Herbalife
PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 02:13:56 | NAMP2HLASPX01