This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here »

Dokonaliśmy aktualizacji naszej Polityki Prywatności. Kliknij tutaj aby przejrzeć zaktualizowaną wersję.

5 sposobów, jak poprawić swoją dietę

Print
five_tips_for_a_better_diet

Kilka drobnych zmian może mieć naprawdę ogromny wpływ na ogólną jakość Twojej diety. Pomyśl o swojej zwyczajowej diecie – potrawach, które jesz każdego dnia – i skup się tylko na jednej zmianie. Na przykład, zastąpienie napojów gazowanych wodą tylko do jednego posiłku może odjąć Ci przynajmniej 150 kcal – lub około 10 łyżeczek cukru – każdego dnia.

Szacuje się, że zmiana nawyku zabiera nam przynajmniej 6 tygodni. A jeśli Twoja dieta, zamiast na owocach i warzywach, opiera się na fast foodach lub składa z nieregularnych i nieplanowanych posiłków czy przekąsek, wprowadzenie wszystkich wymaganych zmian – szczególnie na raz – może wydawać się przytłaczające.

Oto pięć prostych działań, dzięki którym znacząco poprawisz swoją dietę już dziś:

  • Owoce na deser
    Zrezygnuj z ciasta lub ciasteczek na koniec posiłku, zastępując je świeżymi owocami. Owoce pomagą Ci uniknąć setek dodatkowych kalorii. Jednocześnie dostarczają one mnóstwo witamin i minerałów, np. witaminę C, wspomagającą prawidłowe funkcjonowanie systemu immunologicznego, potas, wspierający normalną pracę mięśni, czy błonnik, wspierający trawienie.
  • Pieczywo pełnoziarniste
    Białe pieczywo w kanapkach i tostach zastąp pełnoziarnistym. Łatwo zrobić to w domu, a i wiele restauracji oferuje teraz wybór pieczywa pełnoziarnistego. Dodatkową korzyścią będzie dostarczenie do organizmu błonnika.
  • Podwój porcję warzyw do obiadu

Zapełnij przynajmniej połowę talerza warzywami lub sałatkami. Jedząc na mieście, zrezygnuj ze skrobi i weź podwójną porcję warzyw, pamiętaj też o dodatkowych warzywach do kanapek. Korzyść odżywcza: warzywa to bomby odżywcze, zawierające mnóstwo witamin i minerałów – przy małej ilości kalorii.

  • Jedz produkty o dużej zawartości wapnia

Wiele rodzajów mleka sojowego, tofu, serów i jogurtów zawiera dodatkowy wapń. Korzyść odżywcza: duża dawka wapnia do budowy kości oraz wysokiej jakości białka.

  • Spróbuj owoców morza

Tuńczyka z puszki możesz połączyć z awokado, tworząc zdrową pastę kanapkową, lub wymieszać go z miksem sałat, kiedy potrzebujesz szybkiego posiłku. Jeśli często jadasz czerwone mięso lub drób, spróbuj chudszej alternatywy, zastępując je porcją grillowanej ryby lub małżami. Korzyść odżywcza: ryby zawierają kwasy tłuszczowe omega-3, które wspierają prawidłową pracę serca. Zazwyczaj są również bogate w białko, zawierając małą ilość kalorii.

Autorką artykułu jest Susan Bowerman, dyrektor Herbalife ds. edukacji odżywiania. Susan jest zarejestrowaną dietetyczką oraz certyfikowanym specjalistą ds. dietetyki sportowej.

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-10-15 12:34:22 | NAMP2HLASPX01