Zdrowe i sycące

Print
Healthy Foods to Fill You Up
Prawdziwy głód przeważnie odczuwamy najpierw w żołądku - kiedy spada poziom cukru we krwi, organizm wydziela hormony wywołujące ściśnięcie żołądka, czyli typowy sygnał głodu. Wielu ludzi myli jednak głód z chęcią jedzenia - czyli apetytem. Jeśli chcesz poznać różnicę, pozwól głodowi dojść do umiarkowanego poziomu - wtedy zauważysz, jakie sygnały daje organizm, kiedy naprawdę czas na posiłek. Dzięki temu nauczysz się też odchodzić od stołu z uczuciem nasycenia, a nie objedzenia.
Warto też, przy okazji, wprowadzić do diety produkty zdrowe i sycące.

Jagody - pokarmy bogate w błonnik są trawione dłużej, dlatego też są bardziej sycące.
I chociaż wszystkie owoce zawierają trochę błonnika, jagody są pod tym względem niemal bezkonkurencyjne. Jeden kubek jagód to aż 8 g błonnika - dwa razy więcej, niż w jednym jabłku - ale tylko 65 kcal. Mrożone jagody są dostępne przez cały rok, co czyni je wygodnym dodatkiem do koktajli proteinowych - możesz też nieco je rozmrozić i przybrać nimi jogurt lub serek wiejski, tworząc sycący posiłek lub przekąskę.

Brokuły -
warzywa są wysoko na szczycie sycących produktów, ponieważ zawierają dużo błonnika i wody. Wypełniają Cię więc, ale nie zapychają. Brokuły są jednym z najbogatszych źródeł błonnika - kubek siekanych i gotowanych różyczek zawiera go
aż 6 g. Taka porcja to również tylko 30 kcal.

Bogate w błonnik płatki - dużą ilość błonnika możesz uzyskać z większości pełnych ziaren, które mają też więcej wody niż przetworzone z nich produkty takie jak krakersy.

Komosa ryżowa wyróżnia się tu, ponieważ zawiera też więcej białka od większości innych ziaren - około 8 g na kubek. W przeciwieństwie to jęczmienia i brązowego ryżu, które wymagają długiego gotowanie, komosę można przygotować w 15 minut. Wypróbuj ją
jako dodatek do posiłku lub bazę do sałatki z siekanych warzyw i grillowanego kurczaka.

Zupa warzywna -
jest przeważnie niskokaloryczna (pod warunkiem, że nie dodasz do niej śmietanki lub oleju), a ponieważ zawiera tak wiele wody, może być bardzo sycąca. Rozpoczęcie posiłku od kubka lub miski bulionu warzywnego sprawi, że zaspokoisz potem głód mniejszą porcją dania głównego. Kubek zupy warzywnej świetnie nadaje się też
na popołudniową przekąskę.

Napisane przez Susan Bowerman, Dyplomowaną dietetyczkę, Certyfikowaną Specjalistkę ds. Odżywiania Sportowego. Susan jest Konsultantką ds. Odżywiania Herbalife.
PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:09:43 | NAMP2HLASPX02