Jak wyglądać i czuć się młodziej

Porady, jak wchodzić z dojrzały wiek z klasą
Print
Lady-eating-healthy_100px
Czy martwisz się starzeniem?

Oto trzy znane fakty dotyczące starzenia wraz z poradami, które pomogą Ci spowolnić ten proces. Nie zatrzymamy czasu, ale możemy spowolnić proces starzenia, prowadząc zdrowy, aktywny tryb życia!

Problem 1: spadek gęstości kości

Z wiekiem nasze kości naturalnie tracą masę mineralną - problem ten dotyczy szczególnie kobiet po menopauzie. Kiedy kości tracą wapń i inne minerały, mogą stać się kruche i podatne na złamania. Utrata gęstości kostnej może również powodować zmiany w posturze, ponieważ kręgosłup słabiej radzi sobie z podtrzymywaniem wagi ciała.

Aktywne przeciwdziałanie

Ćwiczenia to świetna metoda podtrzymania zdrowej gęstości mineralnej kości, szczególnie te o szerokim działaniu, np. chodzenie, bieganie lub skoki. Ruszając się, zmniejszasz ryzyko utraty mobilności i bólu stawów - dolegliwości będących częstym rezultatem braku aktywności.

Problem 2: utrata masy mięśniowej

Utrata masy mięśniowej związana ze starzeniem się określana jest w medycynie terminem „sarkopenia” - uznaje się, że jest powodowana przez szereg czynników, w tym problemy hormonalne, neurologiczne oraz dietetyczne. Wraz z wiekiem nasza siła spada, a mięśnie zaczynają wiotczeć.

Aktywne przeciwdziałanie

Możesz spowolnić utratę masy mięśniowej, wprowadzając do swojego planu treningowego różnorodne ćwiczenia odpornościowe i z obciążeniem. Podnoszenie ciężarów lub inne ćwiczenia z obciążeniem pomogą Ci budować beztłuszczową masę mięśniową i utrzymać siłę nawet w późniejszym wieku.

Problem 3: zmiany hormonalne

Zmiany hormonalne są nieuniknione, bez względu na płeć; może im towarzyszyć przybieranie na wadze, szczególnie w okolicy brzucha.

Aktywne przeciwdziałanie

Zmiany hormonalne mogą być bardzo stresujące, dlatego warto poszukać równowagi życiowej i stosować aktywności obniżające poziom napięcia. Joga, medytacja albo po prostu nowa aktywność może pomóc Ci poradzić sobie z efektami zmian hormonalnych.

Napisane przez Samanthę Clayton. Samantha jest Dyrektorem ds. Edukacji Fitness w Herbalife.
PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:22:11 | NAMP2HLASPX02