Co jeść, aby mieć zdrową skórę

Print
Co jeść, aby mieć zdrową skórę

„Twoja cera jest jedną pierwszych rzeczy, jakie zauważają w Tobie ludzie – a zdrowie Twojej skóry wiele mówi o tym, jak się odżywiasz. Zdrowia dieta zaowocuje zdrową skórą. Im zdrowsze jest Twoje wnętrze, tym lepiej wyglądasz.

Pryszcze i wypryski

Pryszcze i trądzik występują częściej u nastolatków z powodu zmian hormonalnych, jednak wypryski mogą przydarzyć się również dorosłym. Dawniej wiązano pryszcze ze spożywaniem pewnych pokarmów – szczególnie tych lubianych przez nastolatków, jak czekolada, pizza i inne śmieciowe jedzenie. Dziś jednak uważa się, że jest to raczej kwestia całej diety – szczególnie rodzaju i ilości spożywanych węglowodanów.

Unikaj słodkich, skrobiowo „białych”, mocno przetworzonych i rafinowanych węglowodanów. Typowymi winowajcami są produkty takie, jak słodycze, białe pieczywo, tłuczone ziemniaki, makaron zwykły i biały ryż.

Uszkodzenia słoneczne, drobne i zwykłe zmarszczki

Faktura i elastyczność skóry są zależne przede wszystkim od białek, kolagenu i elastyny, znajdujących się tuż pod powierzchnią Twojej skóry. Wszystko, co uszkadza te proteiny, przyczynia się do powstawania zmarszczek, które mogą postarzać Twój wygląd.

Jednym z powodów, dla których ochrona skóry przed słońcem jest tak ważna, jest to, że promienie ultrafioletowe (UV) ze słońca przyczyniają się do powstawania wolnych rodników, które niszczą kolagen i elastynę.

Tu właśnie dużą rolę odgrywa dieta. Niektóre pokarmy takie, jak kolorowe owoce i warzywa, zawierają witaminy, np. A i B2, które przyczyniają się do utrzymania zdrowia skóry. Produkty te dostarczają również minerałów takich jak selen, manganian, cynk i miedź, które wspomagają ochronę komórek przed stresem oksydacyjnym. Bardzo ważne jest również regularne nawodnienie komórek skóry, ponieważ wspomaga to transport składników odżywczych do organizmu oraz usuwanie z niego toksyn. Najlepszym sposobem na odpowiednie nawodnienie organizmu jest picie 6-8 szklanek wody dziennie.

Pokarmy, które wspomagają zdrowy wygląd skóry

 

  • Ryby to doskonałe źródło białka, które jest wykorzystywane przez organizm do produkcji kolagenu i elastyny. Spożywanie większej ilości ryb pomoże uczynić białko źródłem 30% dziennych kalorii, zgodnie z Filozofią Odżywiania Herbalife.
  • „Dobre” węglowodany, np. te pochodzące z warzyw, owoców i pełnych ziaren, są Twoimi przyjaciółmi! Spróbuj w jak największym stopniu wyeliminować z diety rafinowane, „białe” węglowodany i cukry, zastępując je „dobrymi” węglowodanami.
  • Kolorowe warzywa i owoce swoją barwę zawdzięczają w dużym stopniu składnikom zwanym karotenoidami. Niektóre z nich mogą zostać przetworzone na witaminę A, konieczną do mnożenia się komórek skóry, czynności niezbędnej dla zdrowia skóry. Wiele owoców i warzyw jest również dobrymi źródłami witaminy C, której Twoje ciało potrzebuje do wytwarzania kolagenu.
  • Orzechy i nasiona, np. migdały, orzechy włoskie, nasiona lnu lub nasiona szałwii hiszpańskiej (chia) dostarczają niezbędnych kwasów tłuszczowych omega-3 i protein.
  • Nawodnienie jest niezbędne wszystkim komórkom Twojego ciała (w tym skóry), pomaga też w transporcie składników odżywczych oraz w usuwaniu toksyn. Podczas ćwiczeń lub upałów nawodnienie jest szczególnie istotne, ponieważ kiedy pocisz się, Twoje ciało wykorzystuje dostarczane płyny przy usuwaniu odpadów komórkowych z powierzchni skóry.

Spróbuj dodać trochę nasion lnu lub chia (kwasy omega-3), kawałków mango (witamina C) oraz kilka liści młodego szpinaku (karotenoidy) do porannego koktajlu, a otrzymasz mieszankę dla zdrowej skóry!”

Napisane przez Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. Susan jest opłacaną konsultantką Herbalife.

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:20:48 | NAMP2HLASPX02