This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here »

Dokonaliśmy aktualizacji naszej Polityki Prywatności. Kliknij tutaj aby przejrzeć zaktualizowaną wersję.

Co jeść, aby mieć zdrową skórę

Print
Co jeść, aby mieć zdrową skórę

 

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, a zdrowa cera to jedna z tych rzeczy, które od razu rzucają się w oczy. Im więcej masz zdrowia, tym lepiej wyglądasz. Dlatego tak ważne jest właściwe odżywianie.

Pryszcze i wypryski

Pryszcze i trądzik występują przeważnie u nastolatków z powodu zmian hormonalnych, jednak mogą się one przydarzyć również dorosłym. Dawniej uważano, że pojawianie się pryszczy jest związane ze spożywaniem pewnych pokarmów – takich jak czekolada, pizza lub śmieciowe jedzenie. Dziś jednak uważa się, że jest to raczej kwestia całej diety – szczególnie rodzaju i ilości spożywanych węglowodanów.

Unikaj mocno przetworzonych i rafinowanych węglowodanów, to znaczy: słodyczy, białego pieczywa, tłuczonych ziemniaków, zwykłego makaronu i białego ryżu.

Uszkodzenia słoneczne i zmarszczki

Za fakturę i elastyczność skóry odpowiadają przede wszystkim białka, kolagen i elastyna. Wszystko, co uszkadza te proteiny, przyczynia się do powstawania zmarszczek postarzających Twój wygląd.

Ochrona skóry przed słońcem jest ważna, ponieważ promienie ultrafioletowe (UV) ze słońca przyczyniają się do powstawania wolnych rodników, które niszczą kolagen i elastynę.

Witaminy A i B2, które zawarte są w kolorowych owocach i warzywach przyczyniają się do utrzymania zdrowia skóry. Owoce i warzywa dostarczają również minerałów takich jak selen, manganian, cynk i miedź, które wspomagają ochronę komórek przed stresem oksydacyjnym.

Bardzo ważne jest również regularne nawodnienie komórek skóry, ponieważ wspomaga to wchłanianie substacji odżywczych oraz proces usuwania toksyn. Najlepszym sposobem na odpowiednie nawodnienie organizmu jest picie 6-8 szklanek wody dziennie.

Pokarmy, które wspomagają zdrowy wygląd skóry:

  • Ryby – to doskonałe źródło białka, które jest wykorzystywane przez organizm do produkcji kolagenu i elastyny. Spożywanie większej ilości ryb pomoże uczynić białko źródłem 30% dziennych kalorii, zgodnie z filozofią odżywiania Herbalife.
  • Dobre” węglowodany czyli te pochodzące z warzyw, owoców i pełnych ziaren, są Twoimi przyjaciółmi! Spróbuj w jak największym stopniu wyeliminować z diety wysokoprzetworzone węglowodany.
  • Kolorowe warzywa i owoce swoją barwę zawdzięczają w dużym stopniu składnikom zwanym karotenoidami. Niektóre z nich mogą zostać przetworzone na witaminę A, konieczną do mnożenia się komórek skóry, czynności niezbędnej dla zdrowia skóry. Wiele owoców i warzyw jest również dobrymi źródłami witaminy C, której Twoje ciało potrzebuje do wytwarzania kolagenu.
  • Orzechy i nasiona, np. migdały, orzechy włoskie, nasiona lnu lub nasiona szałwii hiszpańskiej (chia) dostarczają niezbędnych kwasów tłuszczowych omega-3 i protein.
  • Nawodnienie jest niezbędne wszystkim komórkom Twojego ciała (w tym skóry). Pomaga w transporcie składników odżywczych oraz w usuwaniu toksyn. Podczas ćwiczeń lub upałów nawodnienie jest szczególnie istotne, ponieważ kiedy pocisz się, Twoje ciało wykorzystuje dostarczane płyny przy usuwaniu odpadów komórkowych z powierzchni skóry.

Spróbuj dodać trochę nasion lnu lub chia (kwasy omega-3), kawałków mango (witamina C) oraz kilka liści młodego szpinaku (karotenoidy) do porannego koktajlu, a otrzymasz mieszankę dla zdrowej skóry!

Autorką artykułu jest Susan Bowerman, dyrektor Herbalife ds. edukacji odżywiania. Susan jest zarejestrowaną dietetyczką oraz certyfikowanym specjalistą ds. dietetyki sportowej.


 

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-05-24 10:58:52 | NAMP2HLASPX02