3 kroki do rodzinnego fitnessu

Print
3 steps to family fitness

Jeśli wprowadzisz swoje dzieci na ścieżkę zdrowia i sukcesu, będą nią podążać również, kiedy dorosną. Samantha Clayton dzieli się z nami swoim planem, który pomoże Twojej rodzinie osiągnąć ich cele fitness. Dodatkowo podniesiesz też swoją sprawność!

Jeśli chodzi o sprawność fizyczną, rodzice mogą zachęcać dzieci do większej aktywności, samemu będąc aktywnymi. Rodzinny fitness wymaga wyważenia. Każde z rodziców powinno skupić się na pozytywnie rozumianym zdrowiu i aktywności, inspirując i zachęcając w ten sposób swoje dzieci. To niełatwe zadanie, ale odkryłam, że te trzy proste kroki mogą pomóc - zadziałały w moim przypadku. Mam nadzieję, podziałają również w waszym.

Większość naszych działań poprzedzają myśli, dlatego zadbajcie o pozytywne nastawienie
i o to, aby znalazło ono odzwierciedlenie w waszych słowach – przy odrobinie szczęścia, wasze ciało posłucha.

Krok 1: Pozytywne słowa


To, co mówimy, odgrywa niezwykle ważną rolę w naszym życiu, szczególnie, kiedy mówmy to przy dzieciach, które często słyszą więcej, niż nam się wydaje. Nie masz pewności co do tego, jak Twoje słowa mogą odbić się na ich przyszłości, dlatego wypowiadaj się tak pozytywnie, jak to tylko możliwe – szczególnie podczas rozmów o obrazie własnego ciała lub o zdrowiu i aktywności. Wierzę, że prawdziwe piękno mieszka w nas, nawet wtedy, kiedy życie daje nam w kość. Dlatego zawsze staraj się dobierać pozytywne słowa do danej sytuacji.


Krok 2: Pozytywne myśli

Pozytywne działania i słowa zaczynają się od pozytywnych myśli. Dlatego, jeśli masz negatywne myśli dotyczące własnego ciała, postaraj się popracować nad stwierdzeniami afirmującymi dotyczącymi własnego ciała. Przyjdzie Ci to łatwiej, jeśli wprowadzisz małe, namacalne zmiany w swoim porządku dnia, które pomogą Ci poczuć się lepiej.
Na przykład, mówienie o zdrowej diecie jako o czymś budzącym niechęć, pozbawiającym czegoś jest typowym przykładem uczenia dzieci złych skojarzeń ze zdrową dietą ograniczającą spożycie pustych kalorii. A przecież prawda jest inna. Jak wspominałam wcześniej, wypracowanie równowagi nie jest łatwe. Zmień swoje nastawienie, a z nim przyjdą pozytywne myśli.


Krok 3: Nastawienie na aktywność

Czy znasz powiedzenie „Kto dużo gada, ten mało robi”? Teraz napiszę kilka słów właśnie
o działaniu. Zmobilizowane rodziny do aktywności nie musi być udręką. Kiedy ruszycie
z cotygodniowymi aktywnościami, cała rodzina będzie wyczekiwać kolejnej okazji do rodzinnych ćwiczeń
Zawsze uważałam, że zajęcia sportowe dzieci są idealną okazją do ćwiczeń również dla rodziców. Kiedy dzieci zajęte są aktywną zabawą, rodzic ma czas i możliwość popracować nad własną sprawnością.
Im szybciej się uaktywnisz i poczujesz się lepiej, tym szybciej możesz zacząć zachęcać rodzinę do pójścia w Twoje ślady. Oto propozycja specjalnego treningu na dobry początek!

Trening tygodnia

Jeśli dopiero zaczynasz treningi lub masz mało czasu, będzie dobrze, jeśli uda Ci się wykonać jedną serię. Jednak ostatecznym celem jest powtórzenie tego treningu 5 razy. Spróbuj zachęcić swoją rodzinę do przyłączenia się lub poproś ich o mierzenie Twojego czasu, żeby ich zaangażować.
Jeśli dopiero zaczynasz: Marsz przez 45 sekund, następnie jogging przez 30 sekund. W przerwie na złapanie oddechu rozciągaj się przez 30 sekund. Potem powtórz serię.
Jeśli czujesz, że stać Cię na więcej: Jogging przez 45 sekund, następnie bieg przez 30 sekund. W przerwie na złapanie oddechu rozciągaj się przez 30 sekund. Potem powtórz serię.
Uwaga: Trzymaj się ustalonych czasów i kolejności, ale dostosuj tempo poruszania się do swojego obecnego poziomu sprawności.
***
Napisane przez Samanthę Clayton, AFAA, ISSA. Samantha jest Dyrektorem ds. Edukacji Fitness w Herbalife
PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:32:24 | NAMP2HLASPX02