Popraw swoje nastawienie do ćwiczeń i nie daj mu się ograniczać!

Print
Popraw swoje nastawienie

 

 

 

Wielu ludzi wyznacza sobie cele i plany treningowe, które mają im pomóc stać się lepszymi, sprawniejszymi, bardziej wymodelowanymi lub umięśnionymi. Wyznaczanie celów jest fantastycznym sposobem na podtrzymanie motywacji. Jednak wielu ludzi, nawet tych, którzy z ekscytacją rozpoczynają swoją zdrową i aktywną podróż, poddaje się całkiem szybko. Do usprawiedliwienia swojej rezygnacji używamy wielu wymówek, czasem jednak wystarczy jedna uczciwa rozmowa, aby pomóc nam zrozumieć, że naszymi najgorszymi wrogami bywamy my sami. W dzisiejszym artykule oddaję w Twoje ręce narzędzia potrzebne do oczyszczenia umysłu z wymówek; pomoże Ci to w odniesieniu sukcesu
i osiągnieciu celów dotyczących Twojego ciała.

Rób małe kroki: Rezygnacja jest gwarancją porażki. Bez względu, czy Twoje cele dotyczą biznesu, zdrowia, fitnessu czy kariery – poddając się, przegrywasz. Frustracja i kilka kłód pod nogami to normalne i naturalne elementy procesu samorozwoju. Z pewnością zdarzyło Ci się słyszeć powiedzenie: „jeden krok do przodu, dwa kroki w tył” – i jest to prawda; nie zawsze udaje nam się osiągnąć postępy, a wielu ludzi sukcesu potwierdzi, że również porażki bywają bardzo pouczające. Wierzę, że jeśli próbujesz podążać we właściwym kierunku, odnosisz sukces.

Dar dla Ciebie: Za każdym razem, kiedy odczuwamy pozytywne uczucia płynące
ze świadomości dokonania właściwego wyboru, mogą one wzmocnić naszą samoocenę i dać nam siłę do dalszej ciężkiej pracy na rzecz naszego celu. Nastawienie się na sukces
to najlepszy prezent, jaki możesz sobie sprawić.

Strategia jest podstawą przygotowania do Twojej nowej podróży.  Razem uniknijmy więc najbardziej typowych błędów dotyczących zdrowotnych postanowień, zapoznając się z moją listą dobrych i kiepskich pomysłów…

Cztery zmiany w nastawieniu, które pomogą Ci osiągnąć swój cel dotyczący ciała

Zmiana w nastawieniu nr 1:

Zapomnij o: ociąganiu się! Nie musisz czekać ze zmianą na konkretną datę. Niektóre tygodnie i miesiące mogą utrudnić Ci skupienie się na odżywianiu i fitnessie, ale nie odkładaj realizacji swoich planów. Każda dobra decyzja podjęta dziś zbliża Cię
do wyznaczonego celu.

Zacznij: dokonywać dobrych wyborów już teraz! Nastawienie typu: „w sumie mogę
to zjeść
” albo „nic się nie stanie, jeśli odpuszczę sobie ten trening” jest niebezpieczne. Przy podejściu sprzyjającym odkładaniu spraw zdrowotnych „na jutro”, to jutro może nie nadejść nigdy. Co więcej, kiedy już zdecydujesz się na poprawę sprawności i diety, będzie Ci trudniej, bo zaczniesz dalej od zamierzonego celu.

Zmiana w nastawieniu nr 2:

Zapomnij o: pokusie zainwestowania wielkich pieniędzy w sprzęt fitness: drogie maszyny, które widzisz w telewizji, mogą wpędzić Cię w długi. Mogą też skończyć w kącie, zbierając kurz. Fizyczna przemiana wymaga zmiany stylu życia, co oznacza również zrównoważone podejście do nawyków żywieniowych i zaangażowania w aktywność. Jedna bajerancka maszyna nic tu nie da.

Zacznij: od kupienia dobrych butów sportowych, bo tylko ich potrzebujesz na początek. Możesz również zainwestować w kilka niedrogich rekwizytów, np. lekkie odważniki
lub matę do jogi. Do rozpoczęcia aktywnej podróży nie potrzeba wiele. Wielu sprawnych ludzi wykorzystuje tylko wagę swojego ciała do utrzymania się w formie. Jeśli naprawdę chcesz korzystać z ciężkiego sprzętu, oferta lokalnej siłowni powinna spełnić Twoje oczekiwania. Jeśli uważasz, że bieżnia mechaniczna w domu pomoże Ci ćwiczyć więcej, pozwól sobie na nią zapracować. Udowodnij sobie swoje własne zaangażowanie i wypracuj stabilne nawyki fitness. Kiedy będziesz już ćwiczyć regularnie 3-4 dni w tygodniu przez kilka miesięcy, zakup odpowiedniej maszyny może być dobrym pomysłem. Pamiętaj przy tym, że w przypadku maszyn treningowych sprzęt używany jest często równie dobry, jak ten prosto ze sklepu.

Zmiana w nastawieniu nr 3:

Zapomnij o: samotności. Wszyscy jesteśmy ludźmi i służy nam pozytywne wsparcie
ze strony bliskich osób. Nie zaczynaj swojej podróży w sekrecie – podziel się swoją pasją do poprawy swojego zdrowia z tymi, na których Ci zależy. Mogą chcieć do Ciebie dołączyć!

Zacznij: zachęcać znajomego lub członka rodziny do wspierania Cię. Poproś ich o pomoc
w dotrzymaniu planów i wsparcie w chwilach zwątpienia. Możesz też zachęcić ich
do wspólnego wstąpienia na ścieżkę zdrowego, aktywnego stylu życia! Jeśli w Twojej społeczności działa grupa fitness – dołącz do niej.

Zmiana w nastawieniu nr 4:

Zapomnij o: pośpiechu. Jednym z głównych powodów, dla których ludzie rezygnują
z nowego reżimu treningowego, jest zbytnie obciążenie na starcie, które może prowadzić
do kontuzji, stresu, przeforsowania się i niskiej samooceny.

Zacznij: od zaakceptowania tego, gdzie jesteś w swojej podróży fitness. Poznaj swoje ograniczenia i przyj naprzód dzień po dniu, krok po kroku. Im więcej masz przy tym frajdy
i im bardziej progresywne nastawienie przyjmiesz, tym większą masz szanse na osiągnięcia trwałych rezultatów. Wybieraj aktywności, które lubisz, i zwiększaj wyzwanie łagodnie,
co kilka tygodni. Pamiętaj o dostosowywaniu planu treningowego do poprawiającego się poziomu swojej sprawności.

Napisane przez Samanthę Clayton, AFAA, ISSA. Samantha jest Dyrektorem ds. Edukacji Fitness w Herbalife.

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:16:16 | NAMP2HLASPX02