This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here »

Dokonaliśmy aktualizacji naszej Polityki Prywatności. Kliknij tutaj aby przejrzeć zaktualizowaną wersję.

Popraw swoje nastawienie do ćwiczeń i nie daj mu się ograniczać!

Print
Popraw swoje nastawienie do ćwiczeń

Wielu ludzi wyznacza sobie cele i plany treningowe, dzięki którym mają stać się lepszymi, sprawniejszymi lub bardziej umięśnionymi wersjami samego siebie. Wyznaczanie celów jest fantastycznym sposobem na podtrzymanie motywacji. Bywa jednak, że nawet Ci, którzy z ekscytacją rozpoczynają swoje zdrowe i aktywne życie, po krótkim czasie się poddają.

Do usprawiedliwienia swojej rezygnacji używamy wielu wymówek, czasem jednak wystarczy jedna uczciwa rozmowa, aby pomóc nam zrozumieć, że naszymi najgorszymi wrogami bywamy my sami. W dzisiejszym artykule oddaję w Twoje ręce narzędzia potrzebne do oczyszczenia umysłu z wymówek.

Bez względu na to, czy Twoje cele dotyczą biznesu, zdrowia, fitnessu czy kariery – poddając się, przegrywasz. Frustracja i kilka kłód pod nogami to normalne i naturalne elementy procesu samorozwoju. Z pewnością zdarzyło Ci się słyszeć powiedzenie: „jeden krok do przodu, dwa kroki w tył” – i jest to prawda; nie zawsze udaje nam się osiągnąć postępy, a wielu ludzi sukcesu potwierdzi, że również porażki bywają bardzo pouczające. Wierzę, że jeśli próbujesz podążać we właściwym kierunku, odnosisz sukces.

Za każdym razem, gdy odczuwasz pozytywne uczucia płynące z przekonania, że dokonałaś właściwego wyboru, Twoja samoocena rośnie, a to z kolei daje Ci siłę do dalszej pracy.

Strategia jest podstawą przygotowania do Twojego nowego aktywnego życia. Razem uniknijmy więc najbardziej typowych błędów dotyczących zdrowotnych postanowień, zapoznając się z moją listą dobrych i kiepskich pomysłów…

Cztery zmiany w nastawieniu, które pomogą Ci osiągnąć Twój cel dotyczący ciała

 

Zmiana w nastawieniu nr 1

Zapomnij o ociąganiu się! Nie musisz czekać ze zmianą na konkretną datę. Niektóre tygodnie i miesiące mogą utrudnić Ci skupienie się na odżywianiu i fitnessie, ale nie odkładaj realizacji swoich planów. Każda dobra decyzja podjęta dziś zbliża Cię do wyznaczonego celu.

Zacznij dokonywać dobrych wyborów już teraz! Nastawienie typu: „w sumie mogę to zjeść” albo „nic się nie stanie, jeśli odpuszczę sobie ten trening” jest niebezpieczne. Odkładanie spraw zdrowotnych na jutro wiąże się z ryzykiem, że to jutro może nie nadejść nigdy. Co więcej, kiedy już zdecydujesz się na poprawę sprawności i diety, to będzie Ci trudniej, ponieważ Twoja droga do pokonania będzie jeszcze dłuższa.

Zmiana w nastawieniu nr 2

Zapomnij o pokusie zainwestowania wielkich pieniędzy w sprzęt fitness. Drogie maszyny, które widzisz w telewizji, mogą wpędzić Cię w długi. Mogą też skończyć w kącie, zbierając kurz. Fizyczna przemiana wymaga zmiany stylu życia, a więc również zrównoważonego podejścia do nawyków żywieniowych i zaangażowania w aktywność. Bajerancka maszyna nic tu nie da.

Zacznij od kupienia dobrych butów sportowych, bo tylko ich potrzebujesz na początek. Możesz również zainwestować w kilka niedrogich rekwizytów, np. lekkie odważniki lub matę do jogi.

Do rozpoczęcia aktywnego życia nie potrzeba wiele. Wielu sprawnych ludzi wykorzystuje tylko wagę swojego ciała do utrzymania się w formie. Jeśli naprawdę chcesz korzystać z ciężkiego sprzętu, oferta lokalnej siłowni powinna spełnić Twoje oczekiwania. Jeśli uważasz, że bieżnia mechaniczna w domu pomoże Ci ćwiczyć więcej, pozwól sobie na nią zapracować. Udowodnij sobie swoje własne zaangażowanie i wypracuj stabilne nawyki fitness. Kiedy będziesz już ćwiczyć regularnie 3-4 dni w tygodniu przez kilka miesięcy, zakup odpowiedniej maszyny może być dobrym pomysłem.

Pamiętaj przy tym, że w przypadku maszyn treningowych sprzęt używany jest często równie dobry, jak ten prosto ze sklepu.

Zmiana w nastawieniu nr 3

Zapomnij o samotności. Wszyscy jesteśmy ludźmi i służy nam pozytywne wsparcie ze strony bliskich osób. Nie zaczynaj aktywnego życia w sekrecie – podziel się swoją pasją do poprawy swojego zdrowia z tymi, na których Ci zależy. Mogą chcieć do Ciebie dołączyć!

Zacznij zachęcać znajomego lub członka rodziny do wspierania Cię. Poproś ich o pomoc w dotrzymaniu planów i wsparcie w chwilach zwątpienia. Możesz też zachęcić ich do wspólnego wstąpienia na ścieżkę zdrowego, aktywnego stylu życia! Jeśli w Twojej społeczności działa grupa fitness – dołącz do niej.

Zmiana w nastawieniu nr 4

Zapomnij o pośpiechu. Jednym z głównych powodów, dla których ludzie rezygnują z nowego reżimu treningowego, jest zbytnie obciążenie na starcie, które może prowadzić do kontuzji, stresu, przeforsowania się i niskiej samooceny.

Zacznij od zaakceptowania tego, gdzie jesteś w swojej podróży fitness. Poznaj swoje ograniczenia i przyj naprzód dzień po dniu, krok po kroku. Im więcej masz przy tym frajdy i im bardziej progresywne nastawienie przyjmiesz, tym większą masz szansę na osiągnięcia trwałych rezultatów. Wybieraj aktywności, które lubisz i zwiększaj wyzwanie łagodnie, co kilka tygodni.

Pamiętaj o dostosowywaniu planu treningowego do poprawiającego się poziomu swojej sprawności.

 

 

Autorem artykułu jest Samantha Clayton, dyrektor ds. edukacji fitness w Herbalife.

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-10-15 11:56:21 | NAMP2HLASPX01