Jak chodzić więcej? Przewodnik krok po kroku

Print
HL_maximise_daily_step_count

Nigdy nie lekceważ mocy chodzenia! Prosta decyzja o codziennym spacerze może mieć pozytywny wpływ na Twoje cele zdrowia i sprawności. Masz ochotę na fajną, efektywną i towarzyską aktywność, która pomoże Ci zwiększyć codzienny czas poświęcony ruchowi? Staraj się chodzić więcej codziennie! Nasza ekspertka ds. fitnessu, Samantha Clayton, zdradzi nam kilka porad ułatwiających przejście przez dzień piechotą.

Zakochaj się w chodzeniu! Dlaczego?
•    Spacery dają dużo frajdy, szczególnie w towarzystwie znajomej osoby.
•    Jeśli nie traktujesz spaceru jako pełnoprawnej formy treningu, z uwagi na niską intensywność - pomyśl dwa razy. Wprawdzie chód faktycznie nie wymaga intensywnego wysiłku, jednak naturalnie wpływa na układ sercowo-naczyniowy i pomaga Ci się rozruszać - a to klucz do osiągnięcia wyznaczonych celów.  
•    Spacer jest też łatwo wykonalny dla większości osób, co czyni go świetnym pierwszym szczeblem dla ludzi dopiero rozpoczynających wspinaczkę po „drabinie sprawności”.  Kiedy już przekonasz się do ruchu dzięki regularnemu chodzeniu, może to skutkować jeszcze większą aktywnością.
•    Przechadzka nic nie kosztuje, wymaga bardzo niewielkich umiejętności i może zostać łatwo wpasowana w plan dnia, jako np. spacer do/z pracy, stając się integralnym elementem Twojego życia.

3 sposoby na to, by chodzić więcej
1.      Zmień proste nawyki, np. parkując dalej od sklepów, wysiadając z komunikacji miejskiej przystanek wcześniej, wybierając schody zamiast windy lub osobiście fatygując się do biurka kolegi z pracy, zamiast wyręczania się e-mailem.
2.     Świadomie decyduj, że np. będziesz dreptać w miejscu podczas rozmowy telefonicznej, wstaniesz od biurka kilka razy dziennie, by pochodzić przez 5 minut, czy wybierzesz się na spacer podczas przerwy obiadowej.   Spędź trochę czasu (15-20 minut) na bieżni i ruszaj się w domu - sprzątanie i prace w ogrodzie też zrobią swoje!
3.    Wyznaczaj sobie cele takie, jak codzienne, kilkukrotne pokonanie schodów w ramach ćwiczeń, przejście 5 km, 40-minutowy spacer z psem lub dwie 20-minutowe przechadzki w tygodniu, podczas przerw na kawę. Wszystko to znacząco zwiększy czas poświęcany na chodzenie.

Czy chodzisz wystarczająco szybko?
Jeśli trudno Ci znaleźć czas na ćwiczenia, rozważ zwiększenie tempa spaceru - pozwoli Ci to wykonać więcej kroków w krótszym czasie. Oto cztery podstawowe tempa chodzenia:
T =  Towarzyska przechadzka. Powolne tempo, pozwalające na swobodną rozmowę.
R = Raźny spacer. Wymaga około 60% wysiłku Rozmowa nadal jest możliwa, ale czasem może zabraknąć wam tchu
S = Szybki chód. Wymaga około 70-80% wysiłku i znacznie utrudnia rozmowę.
E = Energiczny marsz. Nie możecie rozmawiać i idziecie możliwie najszybciej, energicznie machając rękami. Spróbuj uwzględnić wzniesienia na swojej trasie.

Najlepszy sposób pomiaru codziennych kroków
Kupno prostego krokomierza lub pobranie odpowiedniej aplikacji na telefon pomoże Ci mieć kontrolę nad tym, ile chodzisz - w końcu samodzielne policzenie 10 000 kroków w ciągu całego dnia byłoby niemożliwe.  Na rynku dostępnych jest wiele zmyślnych gadżetów, ale sugeruję wybór przede wszystkim czegoś wygodnego, co można przypiąć do ubrania, nosić lub schować do kieszeni. Liczy się każdy krok! Mnóstwo elektronicznych akcesoriów do noszenia posiada opcję mierzenia dziennej liczby kroków. Wiele aplikacji mobilnych i gadżetów na rękę gratuluje Ci nawet osiągnięcia celu wyznaczonego na dany dzień!

Napisane przez Samanthę Clayton, AFAA, ISSA Samantha jest Dyrektorem ds. Edukacji Fitness w Herbalife.

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 02:20:33 | NAMP2HLASPX02