Jak spalać tłuszcz szybciej

Print
How to burn fat faster

Ciało ludzie spala tłuszcz automatycznie, wykorzystując go jako paliwo - można jednak wytrenować je, by robiło to bardziej efektywnie. Oto kilka porad, które pomogą Ci uczynić ze swojego organizmu lepszą maszynkę do spalania tłuszczu.
Z uwagi na szalone tempo życia, często poszukujemy „skrótów” przyspieszających osiągnięcie naszych celów zdrowia i fitnessu. Jednak poświęcenie dodatkowego czasu na ustalenie planu treningowego z wyprzedzeniem może przynieść lepsze rezultaty i pomóc Ci szybciej spalić tłuszcz.


Jako sportowiec szybkościowy, nigdy nie byłam fanką treningu wytrzymałościowego - wizja biegania czy chodzenia przez ponad 60 minut jawiła mi się jako tortura! Po urodzeniu dzieci zdałam sobie jednak sprawę, że okazyjne przedłużenie treningu może przynieść wielkie korzyści. Zyskała nie tylko moja talia, ale również i umysł. Dziś wyczekuję dni z dłuższymi treningami. Kondycja mojego układu sercowo-naczyniowego poprawiła się znacząco, pełniej korzystam też z efektów krótszych sesji.
Istnieje bardzo wiele sposobów na spalenie tłuszczu, utratę wagi i poprawę rzeźby ciała. Musisz tylko znaleźć w sobie wolę do wyjścia ze swojej strefy komfortu.

Wygospodaruj czas na trening wytrzymałościowy.
Spróbuj znaleźć czas na długą sesję treningu kardio przynajmniej raz w tygodniu, utrzymując intensywność na poziomie 6/10. Bieganie, chodzenie czy jazda na rowerze w wygodnym tempie przez dłuży czas to świetny sposób na spalanie tłuszczu.  Organizm wykorzystuje go jako źródło energii przez większość dłuższych treningów, więc kiedy przekroczysz pewną barierę i zwiększysz intensywność, ciało zacznie spalać nagromadzone węglowodany.

Stosuj trening interwałowy
Jestem zagorzałą fanką podejścia interwałowego, ponieważ organizm spala wtedy tłuszcz jeszcze po treningu. Podczas intensywnych ćwiczeń interwałowych ciało wykorzystuje węglowodany jako paliwo, a spalony tłuszcz - do regeneracji. Trening interwałowy zajmuje też mniej czasu i daje niesamowite efekty spalania tłuszczu już po 30 minutach wysiłku - spróbuj zastosować to podejście dwa razy w tygodniu.

Trening siłowy
Zwiększenie beztłuszczowej masy mięśniowej pomaga organizmowi spalać więcej tłuszczu nawet w spoczynku. Podtrzymanie beztłuszczowej masy mięśniowej wymaga więcej kalorii niż utrzymanie tkanki tłuszczowej, dlatego przyrost mięśni poprawia długoterminową efektywność spalania tłuszczu w organizmie.  Trening siłowy zmusza też ciało do regeneracji, co podwaja korzyści i gwarantuje, że będziesz spalać tłuszcz jeszcze długo po opuszczeniu siłowni!

Zadbaj o odżywienie
To, jakie jedzenie będzie paliwem dla organizmu, przełoży się bezpośrednio na uzyskane rezultaty. Codziennie zadbaj o zrównoważoną kompozycję węglowodanów, zdrowych tłuszczów i białka. Najlepsze rezultaty przyniesie spożycie białka w ciągu 30 minut
od treningu (szczególnie w przypadku ćwiczeń wytrzymałościowych) oraz niewielka ilość węglowodanów po treningu, która pomoże odbudować zapasy glikogenu w mięśniach.

Wypocznij
Wypoczynek pozwala organizmowi dostosować się do nowych wyzwań, które mu stawiasz. Jeśli trenujesz ciężko pięć razy w tygodniu, dwa dni odpoczynku umożliwią ciału odpowiednią regenerację.

***
Możesz zadbać o lepszą kondycję swojego ciała na tak wiele sposobów. Sądzę, że zrównoważony plan treningowy i żywieniowy najskuteczniej pomoże Twojemu ciału efektywnie spalać kalorie i tłuszcz w perspektywie długoterminowej. Kluczem jest tu konsekwencja, dlatego spędzaj aktywnie 5 dni w tygodniu. Jeśli nie jest to możliwe, pamiętaj o moim ulubionym powiedzeniu: „Zawsze lepiej zrobić coś, niż nic!”

Napisane przez Samanthę Clayton, Dyrektor ds. Edukacji Fitness w Herbalife

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:26:46 | NAMP2HLASPX02