Jedz i ćwicz

Print
Exercise and Weight Loss: How to make it work?

Ponieważ efektywne zarządzanie wagą zależy od bilansu kalorii, w grę w chodzi nie tylko dieta (kalorie przyjęte) ale i ćwiczenia (kalorie wydane).

•    Utrata wagi wyłącznie poprzez zwiększenie aktywności może być bardzo trudna.

Aby zrzucić 0,5 kg w tydzień tylko dzięki ćwiczeniom, należałoby spalać dodatkowe 500 kcal dziennie. To znacznie więcej, niż zapewnia Twój obecny poziom aktywności. Zadanie jest naprawdę karkołomne. Wymagałoby to godzinnej wędrówki pod górę z obciążeniem 10 kg, albo pływania, bez przerwy, przez około 90 minut. Utrata wagi tylko poprzez zwiększenie aktywności - albo tylko poprzez zmniejszenie ilości spożywanych kalorii - nie będzie nigdy tak efektywna, jak połączenie obu tych metod.

•    Zmniejszanie ilości spożywanych kalorii może również nieco obniżyć tempo przemiany materii.
Pojęcie tempa przemiany materii opisuje ilość kalorii spalanych do potrzymania podstawowych procesów życiowych - i stanowi duży procent „wydawanych” kalorii. Jednak tempo przemiany materii spada, jeśli ograniczasz jedzenie. Dlatego nawet, jeśli zmniejszysz w ten sposób ilość przyjmowanych kalorii, spadnie również liczba tych zużywanych - pozostawiając budżet kaloryczny we względnej równowadze.

•    Trening siłowy może podwyższyć tempo przemiany materii.
Kedy ludzie myślą o ćwiczeniach, chodzi zwykle o trening areobowy, np. jazda na rowerze, pływanie lub bieganie. Jednak trening siłowy jest również ważny - po części dlatego, że powoduje przyrost beztłuszczowej tkanki mięśniowej, która podnosi tempo przemiany materii i pomaga zrekompensować spadek spalanych kalorii związany z ograniczeniem jedzenia.

•    Podczas liczenia kalorii - przyjmowanych i wydawanych - łatwo o błędy.
Ludzie często przeszacowują koszt kaloryczny wykonywanych ćwiczeń - niedoszacowują też ilość spożywanych kalorii. To tłumaczy frustrację odczuwaną przez tak wielu ludzi, którzy czują, że robią wszystko, co w ich mocy, ale mimo wszystko wskazówka wagi
ani drgnie.

•    Ćwiczenia są kluczem do dobrego zdrowia a coś jest zawsze lepsze, niż nic.
Niejedna osoba poddała się, słysząc, że kontrola wagi wymagać będzie godziny (lub więcej) ćwiczeń dziennie. Jednak Ty nie daj zniechęcić się liczbom. Zrób, co w Twojej mocy. Rób to regularnie. I za każdym razem rób trochę więcej, albo pracuj odrobinę ciężej.

    PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
    www.krsio.org.pl


    pl-PL | 2018-02-23 08:26:25 | NAMP2HLASPX02