This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here »

Dokonaliśmy aktualizacji naszej Polityki Prywatności. Kliknij tutaj aby przejrzeć zaktualizowaną wersję.

Jedz i ćwicz

Print
Exercise and Weight Loss: How to make it work?

Ponieważ efektywne zarządzanie wagą zależy od bilansu kalorii, w grę w chodzi nie tylko dieta (kalorie przyjęte) ale i ćwiczenia (kalorie wydane).

Utrata wagi tylko poprzez zwiększenie aktywności – albo tylko poprzez zmniejszenie ilości spożywanych kalorii – nigdy nie będzie tak efektywna, jak przy połączeniu obu tych metod.

Większa aktywność nie wystarczy

Utrata wagi jedynie poprzez zwiększenie aktywności fizycznej może być bardzo trudna. Wyobraź sobie, że aby zrzucić 0,5 kg w tydzień, tylko dzięki ćwiczeniom, należałoby spalać dodatkowe 500 kcal dziennie. Wymagałoby to godzinnej wędrówki pod górę z obciążeniem 10 kg, albo pływania przez około 90 minut, i to codziennie. To dość karkołomne zadanie.

Mniejsza ilość jedzenia to wolniejsza przemiana materii

Pojęcie tempa przemiany materii opisuje ilość kalorii spalanych do potrzymania podstawowych procesów życiowych – i stanowi duży procent „wydawanych” w ciągu dnia kalorii. Jednak tempo przemiany materii spada, jeśli ograniczasz jedzenie. Dlatego nawet, jeśli zmniejszysz w ten sposób ilość przyjmowanych kalorii, spadnie również liczba tych zużywanych – pozostawiając budżet kaloryczny we względnej równowadze.

Trening siłowy podnosi tempo przemiany materii

Ćwiczenia często się nam kojarzą z treningiem areobowym, np. jazdą na rowerze, pływaniem lub bieganiem. Jednak trening siłowy jest również ważny – po części dlatego, że powoduje przyrost beztłuszczowej tkanki mięśniowej, która podnosi tempo przemiany materii i pomaga zrekompensować spadek spalanych kalorii związany z ograniczeniem jedzenia.

Łatwo o błędy, gdy liczysz kalorie
Ludzie często przeszacowują koszt kaloryczny wykonywanych ćwiczeń, a niedoszacowują ilość spożywanych kalorii. To tłumaczy frustrację odczuwaną przez tak wielu ludzi, którzy czują, że robią wszystko, co w ich mocy, ale mimo wszystko wskazówka wagi ani drgnie.

Ćwiczenia to podstawa, dowolne ćwiczenie jest lepsze niż żadne
Niejedna osoba poddała się, słysząc, że kontrola wagi wymagać będzie godziny (lub więcej) ćwiczeń dziennie. Jednak Ty nie daj zniechęcić się liczbom. Zrób, ile możesz i rób to regularnie. I za każdym razem rób trochę więcej, albo pracuj odrobinę ciężej.

    PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
    www.krsio.org.pl


    pl-PL | 2018-08-14 23:52:07 | NAMP2HLASPX01