Jeść wyczynowo

Print
Eat to Compete
Jeść wyczynowo - 5 powodów, dla których sportowcy wytrzymałościowy potrzebują paliwa 24 godziny na dobę.

1.    Sportowcy potrzebują paliwa już rano, ponieważ ich zapasy energii są uszczuplone po poście nocnym.  Treningi czy wyścigi to wielki wysiłek dla organizmu, więc rozpoczęcie dnia zdrowym, zbilansowanym posiłkiem złożonym z węglowodanów, białka, witamin
i minerałów jest solidną podstawą efektywności.   
2.    Wszyscy ludzie potrzebują odpowiedniego nawodnienia. Wpływa ono bezpośrednio na efektywność sprawnościową, dlatego sportowcy jeszcze uważniej muszą dbać o właściwy poziom płynów w organizmie - szczególnie podczas wyczerpujących zawodów. Nawodnienie jest niezbędne tak jak elektrolity - ważne sole, które wspierają prawidłowe funkcjonowanie mięśni i pomagają regulować temperaturę ciała.
3.    Węglowodany to podstawowe paliwo podczas treningu, są więc niezbędne do utrzymania aktywności.  To odpowiednia ilość kalorii determinuje efektywność sportowca podczas zawodów wytrzymałościowych.  Zadbanie o dużą dawkę węglowodanów przed
i w trakcie wyścigu jest sprawą kluczową, a prawidłowe odżywianie pozwala też skrócić czas odpoczynku, co jest niezwykle ważne na zawodach kilkudniowych.  Stosowanie napojów węglowodanowo-elektrolitowych podczas wyścigu jest często jedynym sposobem na podtrzymanie wysokiej efektywności.
4.    Po wyścigu organizm potrzebuje właściwych dawek węglowodanów i białka, by rozpocząć regenerację.  Regeneracja ta odbywa się na dwóch poziomach - węglowodany potrzebne są do odnowienia zapasów glikogenu, natomiast białko umożliwia odbudowę nadwyrężonych mięśni.    
5.    Dodatkowa suplementacja odżywcza również może być dobrym pomysłem, ponieważ potrzeby żywieniowe sportowców są wyjątkowe i przez to niemożliwe do zaspokojenia samym jedzeniem.   Jednak warto podkreślić, że suplementacja jest skuteczna tylko
w połączeniu z regularną, zdrową dietą.   Każdy sportowiec powinien czerpać większość kalorii i składników odżywczych z pełnych posiłków, przede wszystkim zdrowych źródeł węglowodanów - pełnych ziaren, owoców, warzyw - oraz białka z chudego mięsa, ryb
i niskotłuszczowego nabiału lub źródeł roślinnych, np. soi.

John Heiss, Starszy Dyrektor Globalnego Działu Marketingu Produktów Sport i Fitness w Herbalife
PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:32:00 | NAMP2HLASPX02