Aktywność fizyczna? Jak najbardziej!

Print
Unlock the secret to looking after yourself

Istnieją niezliczone dowody na to, że aktywność fizyczna służy zdrowiu.  Ćwiczenia robią dobrze ciału, umysłowi, a nawet Twojemu życiu towarzyskiemu. Potraktuj te płynące ze sportu korzyści jako drogę ku szczęściu. To mniejszy stres sprawia, że czujesz się szczęśliwsza, bardziej otwarta, bardziej produktywna w pracy, a szczęśliwi ludzie przyciągają szczęśliwych ludzi !

1. Mniejszy stres
Niestety większość życia wiąże się z jakiegoś rodzaju stresem. Może to być ciągły brak czasu, kłopoty finansowe, napięte terminy w pracy, lub organizacja życia szkolnego Twoich dzieci. Stres nierzadko prowadzi do problemów z wagą, ponieważ wiele osób 'zajada' stres niezdrowymi produktami, a nadwaga z  kolei prowadzi do jeszcze większego stresu . Ćwiczenia fizyczne będą Twoim czasem dla siebie, zapewnią lepsze zdrowie i zmniejszą poziom stresu, jak również polepszą Twój nastrój .

2. Poczuj się bardziej produktywna w pracy i życiu

Krótka przerwa na aktywność fizyczną, szczególnie kiedy czujesz się wyczerpana, pomoże odzyskać koncentrację i utraconą produktywność ;  kolejna świetna metoda na stres!

3. Pozytywny styl życia przyciąga pozytywnych ludzi
Kiedy podejmujesz świadomy wysiłek, żeby prowadzić aktywniejszy styl życia, zwiększa się też Twoja pewność siebie. Co więcej, Twoje nowe, pozytywne podejście do życia może przekonać ludzi wokół do wprowadzenia podobnych zmian.  To działa kiedy na przykład rozpoczynasz ćwiczenia w grupie, albo zaczynasz uczęszczać na siłownię. Któż by pomyślał, że ulepszając samą siebie możesz także pomóc innym zwiększyć swój potencjał?

4. Poczujesz się szczęśliwsza

Któż nie chciałby czuć się szczęśliwszy? Aktywność fizyczna uwalnia w Twoim ciele endorfiny podobne do tych, które uwalniają się kiedy zjesz pyszną czekoladę. Endorfiny słyną z tego, że produkują analgezję (niewrażliwość na ból) i zapewniają poczucie dobrobytu  . Kiedy Twoja dieta opiera się na niezbilansowanych, bogatych w cukier produktach, Twoje pozytywne wibracje są prawdopodobnie krótkotrwałe, a po nich szybko przychodzi poczucie niezadowolenia, co z kolei prowadzi do niezdrowych zachowań i jest swojego rodzaju błędnym kołem. Ja osobiście wolę moje 'szczęśliwe endorfiny' płynące z aktywności fizycznej.

1.Singh, M. (2014). Mood, food, and obesity. Front Psychol, 5, 925.

2.Hamer, M., Endrighi, R., & Poole, L. (2012). Physical activity, stress reduction, and mood: insight into immunological mechanisms. Methods Mol Biol, 934, 89-102.
3.Boecker, H., Sprenger, T., Spilker, M. E., Henriksen, G., Koppenhoefer, M., Wagner, K. J. . . . Tolle, T. R. (2008). The runner's high: opioidergic mechanisms in the human brain. Cereb Cortex, 18(11), 2523-2531.Nogueiras, R., Romero-Pico, A., Vazquez, M. J., Novelle, M. G., Lopez, M., & Dieguez, C. (2012). The opioid system and food intake: homeostatic and hedonic mechanisms. Obes Facts, 5(2), 196-207.

4.Dinas PC, Koutedakis Y, Flouris AD. Effects of exercise, and physical activity on depression. Ir J Med Sci. 2011 Jun;180(2):319-25.
Singh, M. (2014). Mood, food, and obesity. Front Psychol, 5, 925.
5.Ostatnio, innym molekułom niż endorfinom (tj. endokanobinoidom) przypisuje się pozytywne efekty płynące z tzw. 'zadowolenia sportowca' (Fuss, J., Steinle, J., Bindila, L., Auer, M. K., Kirchherr, H., Lutz, B., & Gass, P. (2015). Poziom 'zadowolenia sportowca' zależy od receptorów kanabinoidów u myszy. Badania Narodowej Akademii Nauk Stanów Zjednoczonych , 112(42), 13105-13108), a wiele innych molekuł także wpływa na regulację nastroju ; sposób przedstawienia tematu tutaj jest bardzo uproszczony; ćwiczenia fizyczne wpływają na poczucie dobrostanu (szczęście) na wiele innych sposobów.
PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 02:17:43 | NAMP2HLASPX02