Nowe aktywności wspomagające Twój plan treningowy

Print
work-out
Jeśli zdecydujesz się na styl ćwiczeń oparty na płynności ruchu, możesz odczuć korzyści wykraczające poza sferę ciała.
Ludzie stosują płynne, swobodne ruchy już od wieków, ale dla mnie, jako byłej sportsmenki, a obecnie trenerki pomagającej ludziom w osiąganiu bardzo konkretnych celów, idea swobodnego, nie ograniczonego żadnymi zasadami ruchu jest czymś nowym. W życiu często poddajemy się określonym planom, ale czasem dobrze jest spojrzeć na sprawę świeżym okiem i po prostu cieszyć się przyjemnością samego ruchu.

Jeśli masz negatywne skojarzenia z ćwiczeniami, swobodny ruch może być dla Ciebie świetnym punktem wyjścia. Pamiętaj, że jakikolwiek ruch jest zawsze lepszy od bezczynności, a liczba aktywności, których możesz spróbować wykracza poza tradycyjne ćwiczenia takie jak bieganie czy jazda na rowerze.

Oto kilka ze sposobów na zwiększenie swojej aktywności w domu i poza nim...

Taniec:
Potrzebujesz tylko muzyki. Pozwól swojemu ciału na poddanie się rytmowi w sposób, który będzie dla Ciebie przyjemny. Istnieje mnóstwo stylów tańca, na lekcje których możesz uczęszczać - np. zumba, balet lub taniec jazzowy. Możesz też ćwiczyć w domu! Celem jest ruch i bycie „w teraźniejszości” - cieszenie się muzyką i otoczeniem.

Tai Chi: Tai chi to sztuka wymagająca instruktażu i ćwiczeń - jednak po opanowaniu podstaw możesz ją stosować w dowolnym momencie. Po własnych próbach byłam zdumiona tym, jak wielkiej cierpliwości i kontroli mięśni wymaga tak powolny ruch ciała. Tai chi nie obciąża organizmu i jest doskonałe dla seniorów.

Proste rozciąganie: Wybierz odpowiednie miejsce i zacznij się rozciągać. Nie musisz stosować konkretnych reguł rozciągania, po prostu rozciągaj się naturalnie, skupiając się na częściach ciała, które wydają Ci się spięte. Chcesz pójść krok dalej? Spróbuj jogi.

Hula-hop: Klasyka z placu zabaw - świetna metoda na rozluźnienie spiętych mięśni i wzmocnienie korpusu. A przy okazji mnóstwo zabawy!

Proste gry z piłką: Praca nad koordynacją w trakcie prostych zabaw z piłką jest świetnym sposobem na rozruszanie ciała. Nawet jej proste łapanie i rzucanie to dobra propozycja na zabawę - samotną lub z przyjacielem.

Piesze wycieczki i spacery:
Delektowanie się widokami podczas wędrówki to świetny sposób na łagodne rozruszanie się. Chodzenie można utrudnić, wybierając się na dłuższy spacer lub planując trasę różnorodną terenowo.

Stosowanie się do z góry ustalonego planu w ramach realizowania konkretnych celów jest wspaniałe, ale od czasu do czasu warto zrobić sobie przerwę od rywalizacji i rygoru - to świetny sposób na rozpalenie pasji do nowych aktywności i zapobiegnięcie ryzyku wypalenia.  Dzieci na placu zabaw do perfekcji opanowały sztukę swobodnego, nieograniczonego ruchu. Jednak z wiekiem nabywamy zwyczaju przejmowania się aktywnościami, które wykonujemy - szczególnie w miejscach publicznych. Zachęcam więc wyjścia z własnej strefy komfortu i spróbowania czegoś nowego.

Napisane przez Samanthę Clayton, Starszą Dyrektor ds. Edukacji Fitness w Herbalife.
PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:33:34 | NAMP2HLASPX02