Jak dobrze zacząć dzień

Print
Running-exercise-healthy-living

Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się zastanawiać się, dlaczego sportowcy często starają się rozpocząć dzień od porannej sesji treningowej? Zapewniam - nie tylko po to, żeby mieć ją z głowy na resztę dnia, lub dlatego, że wszyscy czujemy się lepiej o poranku! W przypadku treningu sportowego prawdą jest, że w każdym szaleństwie tkwi zawsze metoda.

Z naukowego punktu widzenia ma sens to, że nasze ciało działa bardziej efektywnie pod dobrym wypoczynku. A ponieważ w przypadku większości ludzi najdłuższy okres odpoczynku przypada na noc, poranek jest porą, kiedy organizm rusza na pełnych obrotach. Możesz też zauważyć, że najłatwiej jest Ci się skupić właśnie rano, zanim stawisz czoła wyzwaniom dnia codziennego.

Pięć porad dotyczących porannego treningu, które pomogą Ci się rozruszać

Skupienie

Poranny trening sprawi, że będziesz mieć więcej czasu w ciągu dnia, co pozwoli Ci skupić się na realizowaniu wyznaczonych celów. W moim przypadku to jogging pozwala mi oczyścić umysł, zapewniając ciszę i spokój potrzebne do zaplanowania dnia i uwzględnienia wszystkich ważnych spraw. W trakcie ćwiczeń spróbuj określić, jak chcesz spędzić nadchodzący dzień tak, by w pełni wykorzystać swój czas.

Priorytety

Wszyscy mamy dobre intencje, a ja słyszę od tak wielu ludzi, że zawsze PLANUJĄ trening, ale wraz z upływającym dniem czasu jest coraz mniej, a oni nie stawiają ćwiczeń ponad setkami innych rzeczy, które mają do zrobienia.

Jak często Twoje dobre intencje związane z treningiem poszły na marne, bo dzień okazał się tak szalony, że zabrakło Ci czasu lub siły na zadbanie o swój organizm? Jeśli wstaniesz wcześnie, by zacząć dzień treningiem, Twoje plany nie spalą na panewce.

Pozytywne nastawienie

Popraw swój nastrój naturalną dawką zdrowych hormonów. Ćwiczenia sprzyjają wyzwalaniu hormonów szczęścia, endorfin, przez organizm. Poranny trening wywoła radosny, pozytywny nastrój, który wpłynie na Twoje życie oraz na życie tych, z którymi spotkasz się w ciągu całego dnia.

Osiągnięcia

Sukces i poczucie spełnienia pomogą wzmocnić Twoją pewność siebie. Niewiele uczuć może równać się z tym towarzyszącym osiągnięciu celu - zarówno w sporcie, jak i w życiu. Wprowadzając dobre nawyki i trenując wcześnie rano, osiągasz cel aktywności fizycznej. Pewność siebie będzie wspaniałym rezultatem ubocznym sukcesu i zaangażowania.

Metabolizm

Poranne treningi mogą pomóc Ci spalić więcej tłuszczu w ciągu dnia. Zaczynając dzień od ćwiczeń, przyspieszasz również swój metabolizm i zmuszasz organizm do wykorzystania energii do regeneracji w ciągu dnia. Aktywność fizyczna może poprawić Twój metabolizm w stanie spoczynku, umożliwiając Twojemu ciału bardziej efektywne spalanie kalorii.

Czyniąc trening jedną z pierwszych aktywności każdego dnia, unikasz ryzyka, że ćwiczenia staną się przykrym obowiązkiem, odraczanym w obliczu innych zobowiązań.

Bez względu na porę, aktywność fizyczna może zapewnić Twojemu ciału i umysłowi impuls do życiowej zmiany. Włóż tylko trochę wysiłku w konsekwentne działanie i nie pozwól wymówkom powstrzymać Cię przed byciem najlepszą wersją siebie.

 

Napisane przez Samanthę Clayton.

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:06:10 | NAMP2HLASPX02