Utrzymaj formę nawet w podróży

Print
Stay fit while you travel
Jeśli często podróżujesz w interesach lub planujesz wypad do rodziny tego lata, powinieneś dowiedzieć się, jak funkcjonuje Twój organizm, by móc utrzymać formę w podróży.Zrozumienie, czego potrzebuje Twoje ciało, pozwoli Ci utrzymać równowagę i najlepsze nawyki - nawet z dala od domu.

Spakuj się wcześniej, by mieć czas na trening

Nie czekaj z pakowaniem bagażu na dzień wyjazdu lub dzień poprzedzający go.  Załatw to z kilkudniowym wyprzedzeniem tak, by dwa ostatnie dni mogły uwzględniać trening i relaks przed podróżą. Uważam, że pakowanie to najbardziej stresujący element wyjazdu biznesowego, dlatego sprostanie temu wyzwaniu kilka dni wcześniej pozwala mi być zrelaksowaną w dniu podróży. W dniu podróżnym może być Ci równo trudno znaleźć czas na trening. Rozplanuj odpowiednio tydzień i dostosuj swój plan treningowy tak, by na ten właśnie dzień przypadał odpoczynek od ćwiczeń.

Organizacja pomaga uniknąć stresu na lotnisku
Stres to jedna z głównych przyczyn złego odżywiania. Może uruchomić nadmierną produkcję kortyzolu - hormonu, który przyczynia się do gromadzenia tłuszczu w rejonie podbrzusza. Moja rada: odpowiednie planowane pozwoli Ci ograniczyć stres! Jak wiemy, odprawa na lotnisku nie należy do przyjemnych, zadbaj więc o to, by mieć pod ręką odpowiednią ilość płynów do picia.  Uporządkuj rzeczy w bagażu, pamiętając o zabraniu kilku zdrowych przekąsek, które uratują Cię przed pokusą sięgnięcia po śmieciowe jedzenie z kafeterii lotniskowych.

Zakup kilku drobiazgów podróżnych pozwoli uniknąć obolałości po podróży

Jeśli chcesz powrócić do swojego planu treningowego zaraz po przybyciu, ważne jest, by sama podróż przebiegła możliwie najbardziej komfortowo. Pomocne może okazać się kilka drobiazgów, np. zatyczki do uszu, maseczka na oczy, skarpetki pobudzające krążenie podczas lotu, poduszka amortyzująca oraz ciepły sweter. Te dodatkowe przedmioty będą trochę ważyć, ale uwierz mi, podróż przebiegnie znaczne milej, jeśli zadbasz o to, by nie słyszeć głośnych rozmów i osłonisz oczy przed światłem, kiedy zechcesz usnąć. (Pomijam już fakt, że trening będzie ostatnią rzeczą, o której pomyślisz, jeśli Twój kark będzie obolały po lądowaniu!).

Bądź kowalem swojego sukcesu
Nie zapomnij o spakowaniu ubrań treningowych, które pozwolą Ci ćwiczyć na wyjeździe. To pozornie oczywiste, ale mimo wszystko wiele osób o tym zapomina. Przyznaję, że jestem w tej kwestii trochę zapobiegliwa - zawsze zabieram zapasowy zestaw w bagażu podręcznym, na wypadek, gdyby walizka zaginęła podczas transportu. Ograniczenie stresu powinno być Twoim podstawowym priorytetem podczas podróży. Właśnie dlatego zabieram zapasowy zestaw - dzięki niemu jestem przygotowana na niespodziewane przypadki, np. oblanie przez kogoś napojem! Ubrania treningowe są lekkie i praktyczne. I nawet zaginięcie bagażu nie będzie wymówką dla porzucenia ćwiczeń. W najgorszym wypadku, jeśli z walizkami faktycznie coś się stanie, zostanie Ci wygodny strój, w którym wybierzesz się na poszukiwanie nowych ubrań.

Odżywianie w drodze
Podczas podróży najważniejsze jest odpowiednie nawodnienie. W przeciwnym wypadku ucierpi Twoja skóra i poziom energii, możesz też doświadczyć bólu głowy lub problemów z układem pokarmowym. Dobra wiadomość jest taka, że woda będzie łatwo dostępna w samolocie. Jeśli masz ze sobą pojemnik na płyny, może Ci on przypominać o potrzebie regularnego picia. Biorąc pod uwagę ryzyko opóźnień, brak odpowiedniego przygotowania może skutkować zniweczeniem zdrowego planu żywieniowego. Pamiętaj więc o pożywnych przekąskach, np. orzechach lub batonikach proteinowych, które powstrzymają Cię przed sięgnięciem po coś niezdrowego. W przypadku podróży międzynarodowych ulubione zdrowe przekąski warto mieć również w bagażu podręcznym.  Z uwagi na zmiany stref czasowych musisz zadbać o odpowiednie zapasy energii w ciągu całego dnia, by uniknąć objadania się podczas głównych posiłków.

Zaplanuj trening na miejscu
Odrobina ćwiczeń podczas wycieczki może pomóc Ci lepiej wypoczywać i wzmocnić Twoją koncentrację podczas codziennych aktywności. Jeśli wypad na siłownię nie wchodzi w grę, zaplanuj szybki trening w swoim pokoju - 20-minut ćwiczeń o poranku i 10-minut rozciągania wieczorem. Jeśli uczynisz aktywność fizyczną stałym punktem swojego planu podróży, będzie Ci łatwiej utrzymać się na drodze do swoich celów zdrowia i fitnessu.

Mam nadzieję, że moje porady pomogą Ci planować podróże z wyprzedzeniem. Spróbuj unikać niepotrzebnego napięcia i pamiętaj o zdrowym odżywianiu. Nie pozwól, by złe nawyki zniweczyły całą Twoją ciężką pracę.

Napisane przez Samanthę Clayton, AFAA, ISSA Samantha jest Dyrektorem ds. Edukacji Fitness w Herbalife.
PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:10:47 | NAMP2HLASPX02