Zadbaj o formę i rzeźbę ciała

Print
SamC-100px-100px
Wszyscy powinniśmy się czuć pewnie w swoich ciałach. Zacznij od zaraz, dzięki trzem prostym radom i przestrogom, które pomogą Ci osiągnąć letnie cele fitness.

U mnie - trenera osobistego - szał szybkiego chudnięcia budzi mieszane emocje. Z jednej strony, cieszy mnie perspektywa wspierania ludzi wkraczających na ścieżkę zdrowego, aktywnego trybu życia. Z drugiej strony, niepokoi mnie to, jak wiele nieporozumień co do odżywiania i fitnessu nadal pokutuje w społeczeństwie. Frustruję się, widząc osoby entuzjastycznie rozpoczynające nowy plan treningowy tylko po to, by porzucić go przed uzyskaniem jakichkolwiek rezultatów - dlatego chcę, byśmy zrozumieli, jak powinien wyglądać taki osiągalny plan szybkiego zrzucania kilogramów.

TAK, zacznij od zaraz

Właśnie „dziś” to najlepsza pora na wprowadzenie pozytywnego podejścia do fitnessu i zdrowia.Zwykły spacer lub przejażdżka na rowerze to świetny początek. Później zadbaj o to, by dzień po dniu zwiększać swoją aktywność.

TAK, działaj powoli i stopniowo
Pośpieszne wprowadzanie zbyt wymagającego programu treningowego może mieć dwojaki efekt - albo zrezygnujesz po przetrenowaniu wynikającym z nagłego wzrostu aktywności, albo nabawisz się kontuzji, która zniweczy cały Twój misternie opracowany plan fitness. Działaj więc z dnia na dzień, wybierając aktywności, które dają Ci radość.

TAK, wybierz realistyczne cele i wytycz plan długoterminowy
Wyznaczając cel możliwy do osiągnięcia, ułatwiasz sobie konsekwentne realizowanie planu, dlatego zacznij od obniżenia tkanki tłuszczowej o procent lub dwa, a potem utrzymaj po prostu tempo.

NIE stosuj drakońskiej diety czy drastycznego programu treningowego

Wizja spektakularnej utraty wagi i niesamowicie wyrzeźbionego ciała jest dla wielu osób tak kusząca, że przechodzą na wymagające diety lub próbują przeskoczyć z kanapy od razu do treningu o wysokiej intensywności. W mojej opinii jest to jedna z podstawowych przyczyn wystąpienia efektu jo-jo, przez który przybieramy później na wadze, zamiast ją tracić.

NIE waż się codziennie

Sama waga nie jest wiarygodnym wskaźnikiem skuteczności programu treningowego. Zamiast skupić się na kontrolowaniu utraty wagi, mierz ilość tkanki tłuszczowej i wymiary ciała - np. talię, biodra czy obwód ramion. Może to być dodatkowym źródłem motywacji i potwierdzeniem, że Twoja ciężka praca przynosi rezultaty.

Napisane przez Samanthę Clayton, AFAA, ISSA Samantha jest Dyrektorem ds. Edukacji Fitness w Herbalife.
PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:19:46 | NAMP2HLASPX02