Znajdź czas na trening

Print
Samantha-Clayton-fitness
Oto, jak możesz przestać zasłaniać się wymówkami i wreszcie znaleźć czas na ćwiczenia. Jeśli chodzi o wykrzesanie z siebie motywacji do podniesienia się z kanapy i zadbanie o swoją sprawność, czasem sama siła woli nie wystarczy.

„Mam tyle spraw na głowie i brakuje mi czasu.”

To najczęściej słyszana przeze mnie wymówka przed ćwiczeniami i, wierzcie, lub nie, ja też korzystałam z niej hojnie po urodzeniu trojaczków. Działa, jak marzenie - kto mógłby ją podważyć? Cała czwórka moich pociech jest naprawdę absorbująca.
Trzeba też przyznać, że „Mam tyle spraw na głowie...” brzmi o wiele lepiej, niż wstydliwa prawda: „Ogarnia mnie potworne zmęczenie i brakuje mi motywacji.”
W rzeczywistości wszyscy możemy znaleźć w swoim życiu czas na aktywność fizyczną. Wystarczy zrozumieć, że wymówki bardzo szkodzą nam na dłuższą metę. Czasem wystarczy obawa o stan zdrowia albo jeden wstydliwy moment, by zmusić nas do działania.

Jednak po co ktokolwiek miałby zwlekać z poprawą swojego życia?

W moim przypadku przemiana przyszła po tym, jak zostałam poproszona o opuszczenie sauny w spa i wysłuchałamm - publicznie - długiego kazania na temat tego, że wysoka temperatura może zaszkodzić mojemu nienarodzonemu dziecku. Brzmi strasznie, prawda? Ale największy problem polegał na tym, że moje dzieci miały już wtedy 5 miesięcy. To dopiero wstyd! Wystarczyło mi to za całą motywację do powrotu do dbania o swój wygląd i sprawność.

3 sposoby na wciśnięcie treningu w grafik:

1. Ustaw budzik na 30 minut wcześniej
Może się to zdawać oczywiste, ale potrzeba nielichej motywacji, by nie uciszyć budzika i nie zapaść ponownie w sen!
Kolejna porada może zabrzmieć nieco dziwnie, ale u mnie podziałała: przez pierwsze kilka tygodni chodź spać w luźnym ubraniu do ćwiczeń lub połóż takie ubraniu tuż obok łóżka, przy swoich butach. Kiedy zadzwoni budzik, włóż skarpety, buty i zabieraj się
do pracy.

Ćwiczenia w domu lub blisko domu to najlepszy sposób na to, by zacząć, ponieważ zapobiegnie szukaniu wymówek przed pójściem na siłownię lub koniecznością podróżowania gdziekolwiek. Poranny jogging wzdłuż plaży brzmi, oczywiście, bardzo kusząco, ale pewnie zależy Ci też na tym, by jak najszybciej uporać się z treningiem.

Z czasem Twoje ciało przyzwyczai się do nowej pory pobudki, cofnij budzik o dodatkowe 10 minut - dzięki temu przed wyjściem zdążysz jeszcze uczesać się i umyć zęby!

2. Spakuj ubranie treningowe do pracy
Jeśli nie jesteś rannym skowronkiem, czas na Plan B: żwawą przechadzkę w porze obiadowej. Uwzględnij ją w swoim grafiku tak, jak wizytę u dentysty lub u fryzjera. To zabawne, że nie wyobrażamy sobie niezadbanej fryzury, jednocześnie często zapominając o swoim zdrowiu.

Jeśli na przechadzkę zaprosisz kogoś ze współpracowników, będziesz mieć dodatkową motywację do tego, by jej nie pominąć.

3. Podziel trening na krótsze części
Jeśli znalezienie 30 minut na trening jest zbyt trudne, spróbuj przeprowadzić go w 3 lub więcej krótszych sesjach. Cały czas poświęcony aktywności w ciągu dnia kumuluje się.
Ta porada sprawdzi się szczególnie dobrze w przypadku mam zajmujących się małymi dziećmi, ponieważ łatwiej będzie zająć czymś malucha przez 10 minut po to, by trochę się poruszać.
Jeśli pracujesz cały dzień przy biurku, spróbuj zrobić sobie 10-minutową przerwę na rozciąganie się lub spacer po biurze. Może to podnieść Twój poziom energii i poprawić koncentrację.
***

Uczynienie z aktywności części Twojego życia - a nie żmudnej rutyny - ułatwi osiąganie rezultatów. Może Cię zadziwić to, jak szybkie efekty da wprowadzenie wielu niewielkich zmian. Wierz mi, przećwiczyłam to na sobie. Zaraz po powrocie do treningów stosowałam czasem poradę pierwszą, a kiedy indziej drugą lub trzecią - zawsze jednak dbałam o to, by znaleźć przynajmniej 30 minut dziennie na ćwiczenia. W krótkim czasie poczułam się bardziej aktywna i, co za tym idzie, bardziej szczęśliwa.

Kiedy zdecydowałam się porzucić wszelkie wymówki i znaleźć czas na trening, szybko byłam w stanie dołączyć do zajęć ze spinningu, a aktywność stała się typowym elementem dnia, a nie czymś, o co musiałam się specjalnie troszczyć. Ludzie zaczęli mi nawet prawić komplementy z powodu moich nowo odkrytych pokładów energii.

Dlatego koniec z wymówkami -wszyscy mogą znaleźć czas na ćwiczenia.

Napisane przez Samanthę Clayton, Dyrektor ds. Edukacji Fitness w Herbalife.
PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:31:38 | NAMP2HLASPX02