This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here »

Dokonaliśmy aktualizacji naszej Polityki Prywatności. Kliknij tutaj aby przejrzeć zaktualizowaną wersję.

Efekt plateau w utracie wagi

Print
Reached a weight-loss plateau?

O efekcie plateau w utracie wagi mówimy, gdy osoba stosująca program zarządzania wagą przestaje chudnąć. Jest to powód frustracji dla wielu osób na diecie. Susan Bowerman, ekspertka Herbalife ds. odżywiania, pomoże nam zrozumieć przyczyny tego zjawiska oraz podsunie nam kilka pomysłów, jak pokonać tę przeszkodę.


Pięć sposobów na efekt plateau:

1. Prowadź dzienniczek posiłków, który pozwoli Ci kontrolować ilość spożywanych kalorii. Może okazać się, że obecnie liczysz kalorie mniej uważnie, niż na początku diety. Jeśli tak jest, dzienniczek pomoże Ci szybko wrócić na właściwą drogę.

2. Zastąp dwa posiłki dziennie koktajlem proteinowym. Pozwoli Ci to zmieścić się w wyznaczonym budżecie kalorycznym. Będziesz dokładnie wiedzieć, ile kalorii zawiera każdy z produktów – odżywka białkowa, mleko, owoce... i nie będziesz musiała zgadywać przy liczeniu. Zastąp koktajlem dwa posiłki i zjedz zdrowy trzeci posiłek. Całość uzupełnij niskotłuszczowymi przekąskami –  produktami bogatymi w białko, warzywami i owocami.

3. Jedz mniej na mieście. Bez względu na to, jak bardzo kontrolujesz się podczas wizyty w restauracji, oszacowanie wartości kalorycznych poszczególnych dań jest zwykle bardzo trudne, ponieważ nie masz wglądu w proces ich przygotowania.

4. Zwiększ aktywność, szczególne trening siłowy. Jeśli ćwiczysz już od jakiegoś czasu, a nie zwiększasz intensywności wysiłku, możesz nie spalać tylu kalorii, co wcześniej. Wprowadź nowe ćwiczenia do programu, podkręć intensywność, podnieś kilka ciężarów.

5. Możliwe, że udało Ci się osiągnąć optymalną wagę. Jeśli masz taką możliwość, skontroluj skład ciała. Mięśnie zajmują mniej miejsca niż tłuszcz – jeśli więc ilość tkanki mięśniowej jest u Ciebie ponadprzeciętna, możesz ważyć więcej, niż uważasz za stosowne. Jeśli ilość tkanki tłuszczowej jest granicach normy, nie masz już żadnych kilogramów do zgubienia.


Autorką artykułu jest Susan Bowerman, dyrektor Herbalife ds. edukacji odżywiania. Susan jest zarejestrowaną dietetyczką oraz certyfikowanym specjalistą ds. dietetyki sportowej.

Autorką artykułu jest Susan Bowerman, dyrektor Herbalife ds. edukacji odżywiania. Susan jest zarejestrowaną dietetyczką oraz certyfikowanym specjalistą ds. dietetyki sportowej.

 

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-05-24 10:55:21 | NAMP2HLASPX01