7 sposobów na motywację do ćwiczeń

Print
7 sposobów na motywację do ćwiczeń

Tysiące razy mówiono Ci o korzyściach regularnych ćwiczeń i choć wiesz, że trzeba je robić, to bardzo łatwo o wymówki. "Bardzo mi wygodnie na tej sofie", "Właśnie zaczyna się mój ulubiony program" albo "...ale na dworze jest zimno."

Wszyscy mamy kłopoty z motywacją, więc w jaki sposób można ją zbudować (i utrzymać), by regularnie ćwiczyć?

  1. Stwórz plan.
    Jeśli Twój dzień jest pełen różnych zadań, znalezienie czasu na ćwiczenia może wydawać się trudne. Niech ćwiczenia będą Twoim priorytetem i wpisz je w swój codzienny rozkład zajęć. Ćwiczenia nie mogą być tylko jedną z opcji. Planowanie przekłada się również na większą satysfakcję z ćwiczeń. Dla przykładu, jeśli trudno Ci rano wstać z łóżka, nie zmuszaj się do ćwiczenia o poranku. Może przerwa na lunch lub godziny po pracy byłyby lepsze.

  2. Przebierz się.
    Pierwszym krokiem (i często najtrudniejszym) jest założenie butów i stroju do ćwiczeń. Po ich założeniu jest już tylko łatwiej. Dobrym pomysłem jest również kupienie sobie czegoś nowego związanego z ćwiczeniami. Zaskakujące jest jak bardzo nowe buty, strój czy jakiś gadżet potrafi zmotywować do ćwiczeń. Co więcej dzięki takim zmianom poczujesz się świetnie i będziesz dobrze wyglądać!

  3. Różnorodność jest kluczem.
    Zmień trasę, którą biegasz, spróbuj jazdy na rowerze lub popływaj w basenie na świeżym powietrzu zamiast pod dachem. Zmieniaj poszczególne ćwiczenia, tak by Twój trening nie był nudny. Siłownia może stać się dość sterylnym środowiskiem, więc jeśli ćwiczysz w takim miejscu, co pewien czas ćwicz na powietrzu.

  4. W grupie raźniej.
    Ćwicz z przyjaciółmi, nie tylko będzie weselej, ale i wspólnie będziecie się motywować. Będziecie się wspierać, pozytywnie nakręcać i dobrze się bawić. Możesz też spróbować klas fitness lub przyłączyć się do lokalnej drużyny sportowej. Jeżeli lubisz rywalizację, sporty zespołowe powinny być dla ciebie idealne. Jeżeli ćwiczysz z kimś kto jest nieco lepszy od Ciebie, jest to wspaniałą motywacją do ciągłego rozwoju.

  5. Potęga dekoncentracji.
    Ćwiczenie przy muzyce czy rozmawianie z przyjaciółmi pozwoli Ci nie myśleć o ćwiczeniach. Możesz odkryć że ćwiczysz dłużej lub kończysz zamierzone serie w szybszym czasie. Jeśli jesteś w domu, spróbuj ćwiczyć w czasie oglądania telewizji lub przerw reklamowych.

  6. Miej realistyczne cele.
    Nie musisz planować przebiegnięcia maratonu, ale ważne jest żeby mieć cele i realizować je w praktyce, tak by za ich pomocą utrzymywać odpowiedni poziom motywacji. Cele muszą być realistyczne! Nie stawiaj sobie zbyt wygórowanych celów, bo możesz ich nigdy nie osiągnąć. Zapisz je i pamiętaj, by regularnie je modyfikować kiedy Twoja forma będzie się poprawiać.

  7. Nie zapominaj o nagrodach.
    Może chodzi tylko o dodatkowy kilometr lub stratę kilku kilogramów ale za każdym razem kiedy osiągniesz zamierzony cel, należy się nagrodzić. Możesz zrobić sobie dzień relaksu albo kupić sobie nową parę dżinsów. Pozwól sobie poczuć dumę.

Zawsze pamiętaj o tym, co czujesz na koniec treningu - endorfiny szaleją w organizmie, a Ty czujesz zdrowie i zadowolenie. Następnym razem, kiedy będziesz zastanawiać się nad opuszczeniem sesji ćwiczeń, przypomnij sobie to uczucie i rusz do boju!

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:30:52 | NAMP2HLASPX02