Czy węglowodany to wróg?

Print
carbs


W ostatnich dziesięcioleciach przestano wychwalać, a zaczęto potępiać węglowodany w odniesieniu do utraty wagi. Ale czy ten kontrowersyjny składnik odżywczy naprawdę Ci szkodzi? Susan Bowerman, Konsultantka Herbalife ds. Odżywiania, uważa, że to po prostu nieporozumienie! Osoby na diecie z niską lub zerową ilością węglowodanów często trzymają się z dala od produktów będących ich najbardziej znanymi źródłami, takich jak pieczywo, makarony i ziemniaki. Ale czy wiesz, że węglowodany ukrywają się w mnóstwie innych produktów? „Bardzo dużo produktów dostarcza węglowodanów – wyjaśnia Susan. – To dobrze, bo stanowią główne źródło paliwa dla Twojego organizmu”. Jednak Susan od razu wskazuje, że nie można wrzucać wszystkich węglowodanów do jednego worka. Najkorzystniejsze dla zdrowia są te najmniej przetworzone, zawarte w owocach, warzywach, fasolach i produktach pełnoziarnistych. „Oprócz węglowodanów produkty te dostarczają witamin i składników mineralnych – mówi Susan – oraz błonnika”. Powinniśmy unikać węglowodanów wysoko przetworzonych i oczyszczanych, zawartych w wypiekach i makaronach z białej mąki pszennej, herbatnikach, pizzy itp. „One oferują organizmowi niewiele więcej poza kaloriami – tłumaczy Susan. – Dlatego warto zaspokajać zapotrzebowanie na węglowodany zdrowszymi ich źródłami, bo wtedy dostajemy w pakiecie wiele innych składników odżywczych”.

Dlaczego błonnik jest taki ważny?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że błonnik jest rodzajem węglowodanu; uważa się go za jeden z najważniejszych czynników dietetycznych. Występuje w owocach, warzywach i ziarnach. Odgrywa ważną rolę w usprawnianiu pracy jelit. Osoby dorosłe powinny spożywać 25 g błonnika dziennie, ale większości osób nie udaje się osiągnąć tej zalecanej ilości. Włączenie do swojej diety wysokobłonnikowej żywności i suplementów pomoże Ci odczuć korzystne działanie błonnika. Spróbuj Napoju błonnikowego Herbalife – to dobry dla zdrowia, niskokaloryczny sposób na dostarczenie 5 g błonnika w każdej porcji. A co jeszcze lepsze, nie zawiera cukru i wspaniale smakuje!

Chcesz schudnąć i zwiększyć spożycie błonnika?

Zastąp dwa zwykłe posiłki dziennie swoim ulubionym koktajlem Formuła 1* oraz jedną porcją Napoju błonnikowego, by zwiększyć spożycie błonnika. Na zakończenie dnia zjedz zdrowy, zbilansowany posiłek. Pamiętaj: najlepsze efekty zależą w 80% od odżywiania, w 20% od treningów, więc wypróbuj ćwiczenia Samanthy Clayton modelujące sylwetkę.
* Jeśli chcesz schudnąć: Zastąpienie dwóch posiłków dziennie koktajlami w ramach diety  ograniczającej spożycie kalorii przyczynia się do utraty wagi. Zastąp dwa posiłki dziennie pysznym koktajlem F1 i spożyj jeszcze jeden pożywny posiłek.

Artykuł SUSAN BOWERMAN, Dyplomowanej dietetyczki, Certyfikowanej Specjalistki ds. Odżywiania Sportowego, Konsultantki Herbalife ds. Odżywiania.

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:29:46 | NAMP2HLASPX02