This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here »

Dokonaliśmy aktualizacji naszej Polityki Prywatności. Kliknij tutaj aby przejrzeć zaktualizowaną wersję.

Siedem wskazówek zdrowego odżywiania

Print
Siedem wskazówek zdrowego odżywiania

 

Czy postanowiłaś sobie kiedyś, że będziesz zdrowo się odżywiać? Wiele osób składa sobie takie przyrzeczenie, ale większości nie udaje się go zrealizować. Dlaczego tak się dzieje? Jak właściwie zabrać się za zmianę nawyków żywieniowych?

Czasami, nasze postanowienia żywieniowe są zbyt wymagające. Czasami, postanowienie nie jest dostatecznie przemyślane. Pamiętaj, że zdrowe odżywianie to nie tylko wybieranie odpowiednich dań – ale także spożywanie właściwych rzeczy we właściwym czasie.

Poniżej prezentujemy siedem wskazówek, które pomogą Ci jeść zdrowo.

1. Jedz zdrowo, zaraz po przebudzeniu

Nie musisz zaczynać śniadania tuż po otwarciu oczu, ale zjedzenie czegoś wcześnie rano jest naprawdę istotne. Osoby regularnie jedzące śniadania, lepiej kontrolują swoją wagę. Ci, którzy zapominają o porannym posiłku, często jedzą za dużo w czasie lunchu. Jeżeli rano nie masz apetytu, spróbuj miseczki owsianki z odrobiną Odżywki Białkowej, nieco świeżych owoców z łyżeczką serka wiejskiego lub jogurtu albo koktajlu z Odżywki Białkowej, mleka i owoców.

2. Zjedz, zanim pójdziesz na zakupy

3. Gdy jesteś głodny, wszystko wygląda smakowicie.
Dlatego zjedz przed wyjściem Baton Proteinowy, owoc lub garstkę orzechów, a pokusa będzie mniejsza. Nie zapomnij o zrobieniu listy zakupów i trzymaj się jej.

4. Jedz zdrowe tłuszcze

5. Zdrowa dieta wymaga spożywania tłuszczu, ale jedynie w małej ilości.
Większość z nas je go po prostu zbyt dużo. Niektóre tłuszcze, np. te występujące naturalnie w rybach, orzechach, oliwkach i awokado – są zdrowsze od innych. Zdrowe tłuszcze dodają smaku potrawom, dlatego dodaj awokado lub orzechy do swojej sałatki albo pokrop oliwą warzywa przygotowywane na parze.

6. Jedz zdrowo przed ćwiczeniami

7. Przed ćwiczeniami musisz nabrać energii – szczególnie, jeśli ćwiczysz z samego rana. Jeżeli nie masz zbyt wiele czasu na jedzenie przed treningiem, najlepsze będą rzeczy łatwe do strawienia jak smoothies, zupy czy jogurty. Jeżeli masz kilka godzin na trawienie przed rozpoczęciem ćwiczeń, zjedz normalny posiłek z dużą zawartością zdrowych węglowodanów – pełnoziarnisty chleb, brązowy ryż, makaron, owoce i warzywa – da Ci on siłę, by ćwiczyć dłużej.

8. Jedz zdrowo po ćwiczeniach

9. Po udanej sesji ćwiczeń, Twojemu organizmowi może brakować paliwa. 
Staraj się zjeść coś około 30-45 minut po treningu. Twoje mięśnie potrzebują owoców, warzyw i produktów pełnoziarnistych, by odbudować swoje zapasy węglowodanów, a do tego nieco białka, by się zregenerować.

10. Jedz zdrowo, także poza domem

11. Gdy stołujesz się poza domem, zwalcz pokusę zjedzenia zbyt dużo.
Jeżeli starasz się zmniejszyć liczbę spożywanych kalorii, podziel się przystawką lub zamów dodatkową sałatkę. Możesz też w ogóle zrezygnować z przystawek z dużą ilością skrobi i podwoić ilość warzyw. Poproś o to, by sosy i dressingi były podane osobno, by dało się kontrolować ich ilość.

12. Jedz zdrowo w nocy

Wielu ludzi je zbyt mało w ciągu dnia albo w ogóle pomija posiłki, ale za to pożera górę kalorii pomiędzy kolacją a pójściem spać. Niestety takie nocne jedzenie nie dostarcza energii, której mózg i mięśnie potrzebują w czasie całego dnia, dlatego należy dążyć do równomiernego rozkładu kalorii w posiłkach i przekąskach. Jeżeli przegryzanie po kolacji przekłada się u Ciebie w dodatkowe kilogramy, staraj się myć zęby tuż po kolacji – daj organizmowi do zrozumienia, że jedzenie jest już tego dnia skończone.

 

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-05-24 10:55:53 | NAMP2HLASPX02