Siedem wskazówek zdrowego odżywiania

Print
Siedem wskazówek zdrowego odżywiania

Czy w Twoich postanowieniach Noworocznych znalazło się "Jeść zdrowo?" Często obiecujemy sobie coś takiego w styczniu, ale w okolicach marca dopadają nas stare zwyczaje żywieniowe i zaczynamy na nowo coś przegryzać. Możliwe, że to żywieniowe postanowienie było zbyt wymagające - albo może nie było połączone z myślą o tym, co tak naprawdę oznacza "zdrowe jedzenie." Zdrowe jedzenie oznacza więcej niż tylko wybieranie odpowiednich dań - zdrowe jedzenie to także jedzenie właściwych rzeczy we właściwym czasie. Poniżej prezentujemy siedem wskazówek jak "jeść zdrowo."

Jedz zdrowo po przebudzeniu. Jedz zdrowo po przebudzeniu. Nie musisz zaczynać śniadania tuż po otwarciu oczu, ale zjedzenie czegoś wcześnie rano jest bardzo ważne. Ci, którzy regularnie jedzą śniadania, lepiej kontrolują swoją wagę, podczas gdy Ci, którym zdarza się pominąć śniadanie, często jedzą zbyt dużo w czasie lunchu. Jeżeli nie jesteś w stanie zjeść zbyt dużo z rana, spróbuj miseczki owsianki z odrobiną Odżywki Białkowej, nieco świeżych owoców z łyżeczką serka wiejskiego lub jogurtu, albo koktajl białkowy składający się z Odżywki Białkowej, mleka i owoców.

Jedz zdrowo przed kupowaniem żywności. Jeżeli pójdziesz na zakupy odczuwając głód - wszystko będzie wyglądać smakowicie. Zjedz przed wyjściem Baton Proteinowy, owoc lub garstkę orzechów, a pokusa będzie mniejsza. Nie zapomnij o zrobieniu listy - i zrób wszystko, by się jej trzymać.

Jedz zdrowo jeśli chodzi o tłuszcze. Zdrowa dieta wymaga małych ilości tłuszczu, ale większość z nas je go zbyt dużo. Dodatkowo, niektóre tłuszcze, jak te występujące naturalnie w rybach, orzechach, oliwkach i awokado - są zdrowsze od innych. Zdrowe tłuszcze dodają smaku potrawom tak więc dodaj awokado lub orzechy do swojej sałatki, lub pokrop oliwą warzywa przygotowywane na parze.

Jedz zdrowo przed ćwiczeniami. Przed ćwiczeniami musisz nabrać energii - szczególnie jeśli ćwiczysz z samego rana. Jeżeli nie masz zbyt wiele czasu na jedzenie przed treningiem, najlepsze będą rzeczy łatwe do strawienia jak smoothies, zupy czy jogurty. Jeżeli masz kilka godzin na trawienie przed rozpoczęciem ćwiczeń, zjedz normalny posiłek z dużą zawartością zdrowych węglowodanów - pełnoziarnisty chleb, brązowy ryż, makaron, owoce i warzywa - da Ci on siłę, by ćwiczyć dłużej.


Jedz zdrowo po ćwiczeniach. Po udanej sesji ćwiczeń, Twojemu organizmowi może brakować paliwa, więc staraj się zjeść coś około 30-45 minut po treningu. Twoje mięśnie potrzebują owoców, warzyw i produktów pełnoziarnistych, by odbudować swoje zapasy węglowodanów, a do tego nieco białka, by się zregenerować.

Jedz zdrowo kiedy jesz na mieście. W dzisiejszych czasach stołujemy się poza domem tak często, że przestało to być specjalną okazją, jak kiedyś. Kiedy wychodzisz coś zjeść, zwalcz pokusę zjedzenia zbyt dużo. Jeżeli starasz się zmniejszyć liczbę spożywanych kalorii, podziel się przystawką lub zamów dodatkową sałatkę. Możesz też w ogóle zrezygnować z przystawek z dużą ilością skrobi i podwoić ilość warzyw. Poproś o to, by sosy i dressingi były podane osobno, by dało się kontrolować ich ilość.

Jedz zdrowo w nocy. Wielu ludzi w ciągu dnia je mało albo w ogóle pomija posiłki, tylko po to by pożreć górę kalorii pomiędzy kolacją a pójściem spać. Niestety takie nocne jedzenie nie dostarcza energii, której mózg i mięśnie potrzebują w czasie dnia. Należy dążyć do równomiernego rozkładu kalorii w posiłkach i przekąskach w czasie całego dnia. Jeżeli przegryzanie po kolacji przekłada się u Ciebie w dodatkowe kilogramy, staraj się myć zęby tuż po kolacji - daj organizmowi do zrozumienia, że jedzenie jest już tego dnia skończone.

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:19:02 | NAMP2HLASPX02