This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here »

Dokonaliśmy aktualizacji naszej Polityki Prywatności. Kliknij tutaj aby przejrzeć zaktualizowaną wersję.

7 sposobów na większą motywację do ćwiczeń

Print
motivation

Stosujesz wymówki, np. "bardzo mi wygodnie na tej sofie", "właśnie zaczyna się mój ulubiony program" albo "na dworze jest za zimno", mimo że tysiące razy słyszałeś o korzyściach z regularnych ćwiczeń? Poznaj kilka sposobów na większą motywację.

  1. Stwórz plan
    Być może masz tak wiele zadań, że wygospodarowania czasu na ćwiczenia wydaje Ci się trudne. Jeśli tak jest, wpisz trening w swój codzienny grafik. Wówczas ćwiczenia nie będą tylko jedną z wielu dostępnych opcji, ale staną się dla Ciebie priorytetem. Do niczego się jednak nie zmuszaj. Jeśli bardzo trudno Ci wstać z łóżka o poranku, to sensowne wydaje się zaplanowanie treningu o innej porze.
  2. Przebierz się
    Pierwszy krok to założenie stroju do ćwiczeń i odpowiednich butów. Gdy już to zrobisz – kolejne rzeczy mogą dziać się już same. A może warto sobie sprawić mały prezent związany z ćwiczeniami? Nowe buty, strój lub gadżet potrafią zmotywować do ćwiczeń. Dodatkowo, dzięki zakupom, poczujesz się świetnie i będziesz dobrze wyglądać!
  3. Różnorodność jest kluczem
    Zmień trasę biegu, spróbuj jazdy na rowerze lub popływaj w basenie na świeżym powietrzu zamiast pod dachem. Zmieniaj poszczególne ćwiczenia, tak by Twój trening nie był nudny. Siłownia bywa monotonna, więc co pewien czas postaraj się poćwiczyć na świeżym powietrzu.
  4. W grupie raźniej
    Ćwiczenie z przyjaciółmi to radość i dodatkowa motywacja. Możesz spróbować również klas fitness lub przyłączyć się do lokalnej drużyny sportowej. Jeżeli lubisz rywalizację, to sporty zespołowe będą dla Ciebie idealne. Ćwiczenie z kimś nieco lepszym od Ciebie, niesamowicie motywuje do rozwoju.
  5. Potęga dekoncentracji
    Ćwiczenie przy muzyce czy rozmowa z przyjaciółmi pozwoli Ci nie myśleć o ćwiczeniach. Możesz odkryć, że ćwiczysz dłużej lub kończysz zamierzone serie w szybszym czasie. Jeśli jesteś w domu, spróbuj ćwiczyć w czasie oglądania telewizji lub przerw reklamowych.
  6. Miej realistyczne cele
    Nie musisz planować przebiegnięcia maratonu, ale ważne jest żeby mieć cele i realizować je w praktyce, tak by za ich pomocą utrzymywać odpowiedni poziom motywacji. Cele muszą być realistyczne! Nie oczekuj od siebie zbyt dużo, bo to może stać się dla Ciebie źródłem dodatkowego stresu. Zapisz cele i pamiętaj, by regularnie je modyfikować kiedy Twoja forma będzie się poprawiać.
  7. Nie zapominaj o nagrodach
    Może chodzi tylko o dodatkowy kilometr lub stratę kilku kilogramów... Za każdym razem, kiedy osiągniesz zamierzony cel, przyznaj sobie nagrodę. Możesz zrobić sobie dzień relaksu albo kupić sobie nową parę dżinsów. Bądź dumny ze swoich osiągnięć.

Zawsze pamiętaj o tym, co czujesz na koniec treningu – gdy endorfiny szaleją w organizmie, a Ty czujesz zdrowie i zadowolenie. Następnym razem, kiedy będziesz zastanawiać się nad opuszczeniem sesji ćwiczeń, przypomnij sobie to uczucie i rusz do boju!

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-10-15 12:42:25 | NAMP2HLASPX01