This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here »

Dokonaliśmy aktualizacji naszej Polityki Prywatności. Kliknij tutaj aby przejrzeć zaktualizowaną wersję.

Ćwiczenia i nawodnienie

Print
Ćwiczenia i nawodnienie

Dzięki wodzie możemy: oddychać, trawić, wydalać, ruszać się i regulować temperaturę ciała... a nie jest to jeszcze kompletna lista!

Woda to substancja absolutnie niezbędna dla naszego przeżycia, także dlatego, że w 60-70% to właśnie z niej zbudowane jest nasze ciało. Zalecane jest picie 8-10 szklanek dziennie. Jednak w przypadku intensywnego pocenia się, np. w czasie ćwiczeń lub w wysokiej temperaturze, powinniśmy pić więcej.

Czy wystarczy tylko woda? Czy potrzeba napojów sportowych, by zapewnić odpowiedni poziom nawodnienia?
Gdy Twój trening trwa dłużej niż godzinę, a dodatkowo jest intensywny, specjalistyczne napoje sportowe mogą być bardzo pomocne. Jeśli Twój osobisty trening nie spełnia tych dwóch wymagań, w zupełności wystarczy woda.

Czym są napoje sportowe?
Napoje sportowe (czasami zwane elektrolitami lub napojami izotonicznymi) zawierają wysoki poziom węglowodanów (5-8 g/litr) i elektrolitów (takich jak sód i potas), utrzymują wysoki poziom nawodnienia i zastępują zapasy wody, które tracimy w czasie ćwiczeń.

Czy wiesz, że...
Badania wykazały, że odwodnienie o 1% może spowodować znaczące zmiany w temperaturze ciała, a odwodnienie o 2% powoduje zauważalny spadek naszej sprawności. Oznacza to, że szczytowa forma nie jest możliwa bez odpowiedniego nawodnienia.

Inne napoje, które zawierają wysoki poziom węglowodanów, spowalniają wchłanianie płynów i nie są rekomendowane przed ćwiczeniami.

Jeśli prowadzisz intensywne treningi, wybierz napój sportowy. Jednak pijąc w ciągu dnia napoje dla sportowców, możesz przybrać na wadze z powodu wysokiej zawartości węglowodanów.

Jeżeli nie lubisz smaku samej wody, dodaj plasterek cytrusowego owoca lub gałązkę mięty. Woda zyska smak, a kaloryczność napoju nie wzrośnie.

Rady dotyczące nawodnienia i ćwiczeń:

  • Poziom nawodnienia musi być dobry, jeszcze przed rozpoczęciem ćwiczeń – zacznij uzupełniać płyny na dwie godziny przed wysiłkiem fizycznym
  • Utrzymaj wysoki poziom płynów w czasie ćwiczeń
  • Uzupełnij ubytek wody po zakończeniu treningu – to kluczowe dla regeneracji organizmu. Staraj się pić jedną lub dwie szklanki na godzinę do momentu, gdy kolor Twojego moczu będzie blady.

 

    PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
    www.krsio.org.pl


    pl-PL | 2018-05-24 10:58:48 | NAMP2HLASPX02