Ćwiczenia i nawodnienie

Print
Ćwiczenia i nawodnienie

Około 60-70% naszego ciała składa się z wody, więc można z przekonaniem stwierdzić, że jest to substancja niezbędna dla naszego przeżycia. Dzięki wodzie możemy: regulować temperaturę ciała, oddychać, trawić i wydalać, ruszać się... i nie jest to nawet kompletna lista!

Zalecane jest picie 8-10 szklanek dziennie, lecz w czasie ćwiczeń lub gdy temperatura jest wyższa musimy pić więcej, jako że bardziej się pocimy.

Czy wystarczy tylko woda? Czy potrzeba napojów sportowych by zapewnić odpowiedni poziom nawodnienia?
Różne specjalistyczne napoje sportowe utrzymają odpowiedni poziom nawodnienia jeśli Twoje ćwiczenia są intensywne i trwają więcej niż godzinę. Jeśli Twój osobisty trening nie spełnia tych dwu wymagań, zwykła woda będzie idealna.

Czym są napoje sportowe?
Napoje sportowe (czasami zwane elektrolitami lub napojami izotonicznymi) zostały stworzone tak, by zawierały wysoki poziom węglowodanów (5-8 g/litr) i elektrolitów (takich jak sód i potas), które utrzymują wysoki poziom nawodnienia i zastępują zapasy wody, które tracimy w czasie ćwiczeń.

Czy wiesz, że...
Badania wykazały że odwodnienie tylko
o 1 procent może spowodować znaczące zmiany w temperaturze ciała, a odwodnienie
o 2 procent powoduje znaczące spadki wyników! By zachować szczytową formę, kluczowe jest utrzymanie odpowiedniego poziomu płynów.

Inne napoje, zawierające wysoki poziom węglowodanów powstrzymują szybkie wchłanianie wody, opóźniając nawodnienie, przez co nie są rekomendowane przed ćwiczeniami.

Jeśli prowadzisz intensywne treningi, wybierz napój sportowy. Jeśli jednak Twoje treningi nie są mordercze, a Ty pijesz napoje dla sportowców z przyzwyczajenia w ciągu dnia, możesz przybrać na wadze z powodu wysokiej zawartości węglowodanów.

Jeżeli nie lubisz smaku samej wody, dodaj plasterek cytryny, pomarańczy lub gałązkę mięty by nadać trochę smaku bez dodatkowych kalorii.

Rady dotyczące nawodnienia i ćwiczeń

  • Przed rozpoczęciem ćwiczeń poziom nawodnienia musi być dobry - zacznij uzupełniać płyny około dwu godzin wcześniej
  • Utrzymaj wysoki poziom płynów w czasie ćwiczeń
  • Zawsze pamiętaj by uzupełnić ubytki po zakończeniu treningu - jest to kluczowe dla regeneracji. Staraj się pić jedną lub dwie szklanki na godzinę do czasu kiedy mocz znowu będzie blady.
PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-02-23 08:37:23 | NAMP2HLASPX01