This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here »

Dokonaliśmy aktualizacji naszej Polityki Prywatności. Kliknij tutaj aby przejrzeć zaktualizowaną wersję.

Jedz dobrze, śpij dobrze

Print
Śpij dobrze

Dobre wysypianie się powinno być jedną z najprostszych i najbardziej naturalnych rzeczy. Jednak w naszym zabieganym życiu, coraz trudniej jest nam jeść dobrze a złe nawyki żywieniowe mogą uniemożliwić nam wysypianie się.

Doktor Luigi Gratton podzielił się z nami swoimi radami dotyczącymi żywienia i dobrego snu.

'Kiedy jesteśmy zabiegani mamy tendencję do tego, by w ciągu dnia jeść mniej niż powinniśmy, a później wieczorami jemy o wiele za dużo. Jest to działanie dokładnie przeciwne do tego, co powinniśmy robić' - mówi pracujący w Herbalife Luigi Gratton, M.P.H i Wiceprezes ds. Edukacji Żywieniowej.

Gratton sugeruje, że powinniśmy być świadomi tego jak określone rodzaje jedzenia wpływają na nasz sen. Potrawy bogate w białko stymulują produkcję substancji w mózgu, które utrzymują nas w stanie czujności, a duże posiłki zjadane tuż przed snem mogą prowadzić do niestrawności i zgagi - pary idealnej jeśli chodzi o bezsenną noc.

Posiłki o niskiej zawartości tłuszczu i wysokiej zawartości węglowodanów są trawione znacznie szybciej i powodują wydzielanie w mózgu innych substancji - tych które pomagają nam się zrelaksować i wspierają sen. Tak więc najlepszym rozwiązaniem jest wysokobiałkowe śniadanie i lunch, które utrzymają naszą uwagę i czujność przez cały dzień i pozostawienie węglowodanów na kolację.

Jeżeli należysz do większości ludzi, kofeina działa na ciebie jako stymulant, to filiżanka kawy przed snem najpewniej nie jest najlepszym pomysłem. Kofeina i alkohol mogą zaburzyć naturalny cykl snu; możliwe, że uda się zasnąć, ale nie na długo. Utrudnia to osiągnięcie snu głębokiego, w czasie którego najlepiej odpoczywamy. Przez to nawet po pełnych ośmiu godzinach snu, rano możemy czuć się zmęczeni. Dodatkowo istnieje spora szansa, że w środku nocy trzeba będzie odwiedzić toaletę, jako że i kofeina i alkohol działają moczopędnie.

To czy przegryzać coś przed snem czy nie zależy od indywidualnych zwyczajów. Jeżeli Twój wieczorny posiłek jest mały i lekki (i możliwie wczesny), to mała przekąska jest w porządku, jeśli czujesz, że pomaga Ci zasnąć i możesz pozwolić sobie na dodatkowe kalorie. Potrawy bogate w wapń jak mleko i jogurt są dobre, jako że wapń pomaga mięśniom odprężyć się.

Dobre żywienie dla dobrego snu:

  • Zjedz lekką kolację, skupiając się na: sałacie, warzywach, owocach, produktach pełnoziarnistych i fasoli
  • Miska owsianki wraz z sałatką i owocem na deser
  • Jeśli kofeina działa na Ciebie pobudzająco, unikaj napojów ją zawierających na 6-8 godzin przed snem
  • Nie przesadzaj z alkoholem, aby uniknąć zakłóceń snu
  • Pij większość płynów w czasie dnia, zmniejsz ich spożycie po kolacji.  Jeżeli musisz brać wieczorami leki, użyj małej ilości wody
  • Jeśli lubisz coś przegryźć przed snem, skup się na przekąskach o dużej zawartości wapnia, by wspomóc rozluźnienie mięśni
  • Kubek ciepłego mleka jest tradycyjnym remedium na bezsenność i nie jest to żaden zabobon
PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-05-24 10:57:53 | NAMP2HLASPX01