This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here »

Dokonaliśmy aktualizacji naszej Polityki Prywatności. Kliknij tutaj aby przejrzeć zaktualizowaną wersję.

Przełamanie efektu 'Jojo' w diecie

Print
Przełamanie efektu 'Jojo' w diecie

Jedna z moich wieloletnich pacjentek straciła na wadze 75 kilo. Zanim pomyślicie: "wow, to naprawdę sukces" albo "ciekawe, jak jej się udało", musicie wiedzieć, że nie zrobiła tego za jednym razem. Straciła te same 15 kg pięć razy, bo w międzyczasie przybierała na wadze. Jest klasycznym przypadkiem efektu jojo.

Już dawno zauważono, że efekt jojo zdarza się częściej, gdy ktoś przechodzi na dietę, która jest zbyt wymagająca w długim okresie. Niedługo zaczynają się słabsze dni, wyjątki od diety. Wracają stare nawyki, a wraz z nimi zwiększa się waga i cykl tracenia kilogramów trzeba zaczynać od nowa.

Oczywiście nie ma nic złego w ambitnym dążeniu do kontrolowania wagi. Motywacja i chęć osiągnięcia celów to połowa sukcesu. Ale próba osiągnięcia zbyt wymagających celów – w zbyt krótkim czasie – może skończyć się niepowodzeniem. Trzeba być realistycznym co do tego, ile da się zmienić za jednym podejściem i nie przesadzać.

Regularne sprawdzanie, czy zbliżasz się do założonego celu jest jedną z najlepszych strategii. Przydatne jest też znalezienie źródeł wsparcia. Ćwiczenie ze znajomymi jest świetną opcją, a wiele osób bardzo sobie ceni wsparcie ze strony społeczności internetowych. Trzeba też pamiętać o tym, że elastyczność jest kluczem, i uczyć się na własnych błędach. Nie bój się eksperymentów, testuj różne ćwiczenia, aby znaleźć takie, które odpowiadają Ci najbardziej. Celem nie powinna być utrata jak największej liczby kilogramów jak najszybciej się da, ale stworzenie zdrowych schematów jedzenia i ćwiczeń, które pozwolą Ci utrzymać wagę w odpowiednich granicach.

Pokonanie efektu jojo wymaga głównie zmiany zachowania. Jedz częściej, ale mniej. I posiłki i przekąski powinny zawierać białko. Kluczowe elementy dla osiągnięcia sukcesu to: planowanie, sprawdzanie swoich postępów i znalezienie odpowiedniego wsparcia u innych. Krótki zryw w kierunku mety, po którym następuje długi trucht w przeciwnym kierunku, nie przyniesie Ci zadowolenia. Jeśli chodzi o odchudzanie, to najlepszym podejściem jest powolne, systematyczne działanie.

Autorką artykułu jest Susan Bowerman, dyrektor Herbalife ds. edukacji odżywiania. Susan jest zarejestrowaną dietetyczką oraz certyfikowanym specjalistą ds. dietetyki sportowej.


PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2018-08-14 23:48:51 | NAMP2HLASPX01