Kalorie

Print
Kalorie
Podstawowe informacje o kaloriach i masie ciała

Kalorie:

  • jednostki energii używanej przez organizm do napędzania wszystkich swoich funkcji i działań
  • tworzone z białka, tłuszczy i węglowodanów znajdujących się w naszym jedzeniu i napojach
  • niezbędne organizmowi do wykonywania podstawowych funkcji takich jak funkcjonowanie serca, mózgu i płuc (metabolizm bazowy)
  • kluczowe paliwo dla każdej aktywności - od najmniejszego ruchu po 10 kilometrowy bieg

Liczba kalorii potrzebnych nam każdego dnia zależy od naszej wagi, masy mięśniowej i poziomu aktywności.

Jeżeli spożywasz więcej kalorii niż potrzebuje Twoje ciało, te dodatkowe kalorie zostaną przekształcone w tłuszcz.
Jeżeli spożywasz mniej kalorii niż potrzebuje Twoje ciało, Twoje wcześniejsze zapasy kalorii (tłuszcz) zostaną zużyte by dostarczyć Ci brakującej energii.energy.

Jeden kilogram = około 7000 kalorii

Co zrobić, by utracić wagę

Jeżeli codziennie będziemy jeść o 500 kalorii mniej dziennie, tygodniowa strata 3500 kalorii powinna przełożyć się na stratę około pół kilograma tłuszczu. Nie wolno jeść mniej niż 1200 kalorii dziennie.*

Jeśli chcesz stracić więcej niż pół kilograma tygodniowo, należy bardziej ograniczyć ilość spożywanych kalorii lub zwiększyć ilość kalorii spalanych w czasie ćwiczeń.

Zarządzanie wagą

Równowaga energetyczna - kalorie spożywane minus kalorie spalane. **

Jeżeli jesteś kobietą:
Potrzebujesz około 24 kalorii na kilogram masy ciała (kobieta ważąca 75 kg potrzebuje dziennie około 1800 kalorii)

Jeżeli jesteś mężczyzną:
Potrzebujesz około 28 kalorii na każdy kilogram masy ciała. (Mężczyzna ważący 100 kg potrzebuje dziennie około 2800 kalorii)

*Źródło: "Wytyczne dietetyczne dla Amerykanów, 2005." Departament Zdrowia i Służb Społecznych, Departament Rolnictwa USA (USDA).
**Źródło: "Wytyczne dietetyczne dla Amerykanów, 2005." Departament Zdrowia i Służb Społecznych, Departament Rolnictwa USA

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej i członkiem Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
www.krsio.org.pl


pl-PL | 2017-08-19 00:40:46 | NAMP2HLASPX01