This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here »

Dokonaliśmy aktualizacji naszej Polityki Prywatności. Kliknij tutaj aby przejrzeć zaktualizowaną wersję.

Jedzenie dla energii

Print
Jedzenie dla energii

Walczysz z budzikiem? Nie myślisz, zanim nie wypijesz pierwszej kawy? By mieć więcej energii, podjadasz słodkości, popijasz energetyki? Jesteśmy bardziej zapracowani niż kiedykolwiek... Nic dziwnego, że czujemy się wyczerpani! Długość snu nie jest jedynym czynnikiem, który ma wpływ na nasze samopoczucie. Jedzenie jest równie ważne. Właściwa dieta może mieć duży wpływ na poziom energii przez cały dzień, lecz bardzo rzadko o tym pamiętamy. Batoniki i gazowane napoje są łatwo dostępne, ale nie przekazują nam zdrowej energii. Są znacznie lepsze produkty!

10 dodających energii pokarmów

1.Owies jest dobrym źródłem wapnia, potasu i magnezu oraz witaminy B, odpowiedzialnej za uwalnianie energii w organizmie. Magnez pełni kluczową rolę w procesie przekształcania jedzenia w energię i przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia. Owies ma również niski indeks glikemiczny (IG), dostarcza organizmowi energię w sposób równomierny. Musli, owsianka lub płatki owsiane mogą być zdrowym śniadaniem lub wartościową przekąską.

2.Orzechy bogate w białko, witaminy i minerały oraz dobre tłuszcze są świetną przekąską. Migdały zawierają wapń i magnez odpowiedzialny za uwalnianie energii. Orzechy włoskie posiadają dużo potasu, cynku i żelaza. Orzeszki ziemne są dobrym źródłem witaminy B6, która wspomaga organizm w użytkowaniu i składowaniu energii pochodzącej z białka i węglowodanów. Uważaj, by nie przesadzić z orzechami, jako że są one wysoce kaloryczne i zawierają dużo tłuszczu – mała garstka lub dwie łyżki stołowe powinny wystarczyć.

3.Owoceponieważ większość z nich jest dobrym źródłem witaminy C, przeciwutleniaczy i białka, są one idealną przekąską, gdy potrzebujesz energii. Witamina C pełni wiele ważnych funkcji w organizmie, wśród nich: wspomaga uwalnianie energii z jedzenia i zwalcza zmęczenie. Pomarańcze i inne cytrusy zawierają szczególnie dużo witaminy C; banany są bardzo dobrym wyborem z racji dużej ilości węglowodanów – źródła energii preferowanego przez organizm – i dodatkowo są pełne potasu, który jest kluczowy dla dobrego funkcjonowania mięśni. Korzystne będzie, jeśli urozmaicisz swoją dietę różnymi owocami.

4.Warzywa mama zawsze mówiła: "jedz warzywa, bo są dobre i zdrowe" i nie kłamała! Brokuły, szpinak i kiełki charakteryzują się niewielką, lecz istotną zawartością żelaza, które pomaga zredukować zmęczenie i pomaga uwolnić energię z jedzenia. Bataty to równie dobry pomysł, jako że pełne są energetycznych węglowodanów, witaminy C, która jest konieczna do uwalniania energii z jedzenia oraz witaminy A, która jest istotna dla skóry i wzroku.

5.Pełne ziarna wymiana białego ryżu, pieczywa i makaronu na ich pełnoziarniste odpowiedniki pozwoli organizmowi na bardziej równomierne pobieranie energii z jedzenia. Przetworzone węglowodany zawierają bardzo mało błonnika i przechodzą dużą obróbkę chemiczną, podczas gdy naturalne węglowodany są bogate w błonnik, obniżający tempo uwalniania cukru, dzięki czemu organizm nie jest narażony na nagłe skoki i spadki zawartości cukru we krwi. Co więcej, po trafieniu do żołądka, błonnik zwiększa swoją objętość, dzięki czemu poczucie sytości trwa dłużej. Brązowy ryż i chleb pełnoziarnisty są dobrymi źródłami naturalnych węglowodanów i kwasu pantotenowego (lepiej znanego jako witamina B5), który jest niezbędny do wydobycia energii z jedzenia.

6.Ryby są świetnym źródłem białka oraz wielu witamin i minerałów. Ryby oleiste, do których zaliczają się: łosoś, makrela, pstrąg, śledź, świeży tuńczyk i sardynki są bogate w witaminę B6, niacynę (B3) i B12, które pełnią istotną rolę w procesie przekształcania jedzenia w energię.  Ryby są również bogate w magnez – kolejny pierwiastek kluczowy dla przemiany energii. Ryby oleiste zawierają również zdrowe tłuszcze Omega-3, które pozytywnie wpływają na serce.

7.Chude czerwone mięso – pomaga organizmowi w pozyskaniu odpowiedniej ilości białka i utrzymaniu właściwego poziomu żelaza. Niski poziom żelaza może prowadzić do anemii, której głównymi symptomami są zmęczenie, marazm i ogólny brak energii. Mięso jest również jednym z głównych źródeł witaminy B12, która przyczynia się do uwalniania energii z jedzenia, które spożywamy.

8.Fasola i soczewica uwalniają energię powoli i są pełne błonnika, który zwalnia proces trawienia, dzięki czemu organizm nie doświadcza nagłych skoków energetycznych. Zawierają także żelazo, które jest niezbędne w produkcji czerwonych krwinek, roznoszących tlen po organizmie. Fasola i soczewica nie muszą być nudne – można je wykorzystać na wiele różnych sposobów, świetne nadają się do zup i potraw curry.

9.Jajka jedno z niewielu żywieniowych źródeł tzw. pełnego białka, zawierającego 9 kluczowych aminokwasów, z których zbudowane jest całe Twoje ciało. Te aminokwasy są kluczowe do budowania nowych mięśni i naprawy uszkodzonych tkanek. Jajka oferują wspaniały zastrzyk energii, będąc bogatym źródłem białka. Dzięki temu, że ich energia uwalniana jest wolniej, przez dłuższy czas towarzyszyć Ci będzie poczucie sytości.

10.Czosnek jedzenie dużej ilości czosnku może nie przyprawić Ci zbyt wielu znajomych, ale jego korzystne właściwości zdrowotne są znane od wieków. Był on zawsze łączony ze zdrowiem serca i regulacją poziomu cukru we krwi. Jest to również przyprawa, dzięki której potrawy zyskują niesamowity smak.

PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej
https://pssb.pl/


pl-PL | 2018-12-09 11:21:23 | NAMP2HLASPX01