This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here »

Dokonaliśmy aktualizacji naszej Polityki Prywatności. Kliknij tutaj aby przejrzeć zaktualizowaną wersję.

Ćwiczenia i nawodnienie

Print
Ćwiczenia i nawodnienie

Dzięki wodzie możemy: oddychać, trawić, wydalać, ruszać się i regulować temperaturę ciała... a nie jest to jeszcze kompletna lista!

Woda to substancja absolutnie niezbędna dla naszego przeżycia, także dlatego, że w 60-70% to właśnie z niej zbudowane jest nasze ciało. Zalecane jest picie 8-10 szklanek dziennie. Jednak w przypadku intensywnego pocenia się, np. w czasie ćwiczeń lub w wysokiej temperaturze, powinniśmy pić więcej.

Czy wystarczy tylko woda? Czy potrzeba napojów sportowych, by zapewnić odpowiedni poziom nawodnienia?
Gdy Twój trening trwa dłużej niż godzinę, a dodatkowo jest intensywny, specjalistyczne napoje sportowe mogą być bardzo pomocne. Jeśli Twój osobisty trening nie spełnia tych dwóch wymagań, w zupełności wystarczy woda.

Czym są napoje sportowe?
Napoje sportowe (czasami zwane elektrolitami lub napojami izotonicznymi) zawierają wysoki poziom węglowodanów (5-8 g/litr) i elektrolitów (takich jak sód i potas), utrzymują wysoki poziom nawodnienia i zastępują zapasy wody, które tracimy w czasie ćwiczeń.

Czy wiesz, że...
Badania wykazały, że odwodnienie o 1% może spowodować znaczące zmiany w temperaturze ciała, a odwodnienie o 2% powoduje zauważalny spadek naszej sprawności. Oznacza to, że szczytowa forma nie jest możliwa bez odpowiedniego nawodnienia.

Inne napoje, które zawierają wysoki poziom węglowodanów, spowalniają wchłanianie płynów i nie są rekomendowane przed ćwiczeniami.

Jeśli prowadzisz intensywne treningi, wybierz napój sportowy. Jednak pijąc w ciągu dnia napoje dla sportowców, możesz przybrać na wadze z powodu wysokiej zawartości węglowodanów.

Jeżeli nie lubisz smaku samej wody, dodaj plasterek cytrusowego owoca lub gałązkę mięty. Woda zyska smak, a kaloryczność napoju nie wzrośnie.

Rady dotyczące nawodnienia i ćwiczeń:

  • Poziom nawodnienia musi być dobry, jeszcze przed rozpoczęciem ćwiczeń – zacznij uzupełniać płyny na dwie godziny przed wysiłkiem fizycznym
  • Utrzymaj wysoki poziom płynów w czasie ćwiczeń
  • Uzupełnij ubytek wody po zakończeniu treningu – to kluczowe dla regeneracji organizmu. Staraj się pić jedną lub dwie szklanki na godzinę do momentu, gdy kolor Twojego moczu będzie blady.

 

    PSSB Herbalife Polska jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bespośredniej
    https://pssb.pl/


    pl-PL | 2019-01-20 19:57:11 | NAMP2HLASPX01